נתניהו: "ננקום על היום השחור הזה, תושבי עזה, צאו משם עכשיו"

ראש הממשלה נתניהו התייחס למתקפת הפתע של החמאס בנאום לאומה. במהלך הנאום הזהיר נתניהו את ארגון החמאס מפגיעה בחטופים: "ישראל תבוא חשבון עם כל מי שיפגע בשערה אחת מראשם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/23 21:42 כב בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 07/10/23 22:30

נתניהו: "ננקום על היום השחור הזה, תושבי עזה, צאו משם עכשיו"
נתניהו, צילום: לשכת ראש הממשלה

בעוד כוחות הביטחון ממשיכים לטהר את שטחי יישובי עוטף עזה והיישובים הנצורים, גם בשעות הערב נמשכים המטחים הכבדים מעזה לעבר ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס במהלך היום את הקבינט המדיני-ביטחוני ונפגש עם יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ לטובת הקמת ממשלת חירום רחבה.

נאום ראש הממשלה נתניהו:

הערב (שבת) ראש הממשלה נתניהו מסר הצהרה לתקשורת ואמר: "כוחות חמאס פלשו הבוקר לשטח ישראל בבוקרו של יום חג, שבת ורצחו אזרחים תמימים, ילדים וקשישים. החמאס פתח במלחמה אכזרית ומרושעת. אנחנו ננצח במלחמה הזו אבל המחיר כבד מנשוא, זהו יום קשה ביותר לכולנו. חמאס רוצה לרצוח את כולנ,ו זה אויב שרוצח ילדים ואימהות בבתים שלהם, במיטות שלהם, איוב שחוטף קשישים, ילדים, נערות. רוצחים שטובחים ושוחטים באזרחנו, בילדינו שבסך הכל יצאו לבלות בחג.

"צה"ל יפעיל את כל עוצמתו כדי להשמיד את יכולות חמאס"

"מה שקרה היום לא נראה בישראל, ואני אדאג שזה לא יקרה יותר" פתח נתניהו. "הממשלה כולה מתייצבת מאחורי ההחלטה הזו. צה"ל יפעיל מייד את כל עוצמתו כדי להשמיד את יכולות חמאס. נקה בהם עד חורמה וננקום בעוצמה על היום השחור זה שהם עוללו למדינת ישראל ואזרחיה".

נתניהו הוסיף: "אני אומר לתושבי עזה: צאו משם עכשיו, כי אנחנו נפעל בכל מקום ובכל העוצמה. בשעה זו מטהרים כוחות צה"ל את אחרוני היישובים ממחבלים. הם עוברים יישוב-יישוב, בית-בית ומחזירים את השליטה לידינו. אני שולח חיבוק ותנחומים מעומק הלב, למשפחות השכולות שיקיריהן נרצחו היום בדם קר ובאכזריות אין קץ".

נתניהו על החטופים: "ישראל תבוא חשבון עם כל מי שיפגע בשערה אחת מראשם"

עוד אמר נתניהו: "כולנו מתפללים גם לשלום הפצועים ולכל מי שמוחזק כבני ערובה. אני אומר לחמאס: אתם אחראים לשלומם. ישראל תבוא חשבון עם כל מי שיפגע בשערה אחת מראשם. אני פונה מכאן לתושבי הדרום - כולנו ניצבים לצידכם, כולנו גאים בכם שעמדתם בגבורה, שנלחמתם".

בהמשך בירך נתניהו את הלוחמים: "לחיילי צה"ל האהובים שלנו, לשוטרים, לאנשי הביטחון - זיכרו שאתם ממשיכים את שושלת הגיבורים של עם ישראל, של יהושע בן נון, יהודה המכבי, גיבורי תש"ח וכל מלחמות ישראל. אתם נלחמים עכשיו למען הבית של כולנו, למען העתיד של כולנו. כולנו אתכם, כולנו אוהבים אתכם, כולנו מצדיעים לכם".

"שוחחתי עם הנשיא ביידן כדי להבטיח את חופש הפעולה של ישראל להמשך המערכה"

"שוחחתי היום לפני שעות אחדות עם הנשיא ביידן ועם מנהיגי מדינות העולם כדי להבטיח את חופש הפעולה של ישראל להמשך המערכה. אני מודה לנשיא ביידן על דבריו הברורים והחזקים. אני מודה לנשיא צרפת, לראש ממשלת בריטניה ולמנהיגים רבים אחרים על תמיכתכם הבלתי מסויגת בישראל".

"אני פונה עכשיו לכל אזרחי ישראל, אנחנו ניצבים יחד במערכה. המלחמה הזאת תיקח זמן. היא תהיה קשה. ימים מאתגרים עוד לפנינו. אבל אני יכול להבטיח דבר אחד: בעזרת ה', בעזרת הכוחות המשותפים של כולנו, בעזרת אמונתנו בנצח ישראל - אנחנו ננצח".