"הם טועים בגדול ומתנהגים בפאניקה מול ערוץ 14"

מיכאל מירילשווילי, אביו של בעלי ערוץ 14, מדבר על הטענות המופנות כלפיו תדיר על מעורבותו בערוץ וקשריו עם השלטון. על הנהגת המחאה הוא אומר: "הם משפיעים על ערוצים שונים. אני לא משפיע על ערוץ 14"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 14/09/23 20:06 כח באלול התשפג

"הם טועים בגדול ומתנהגים בפאניקה מול ערוץ 14"
ערוץ 14, אביו של הבעלים מדבר, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ערוץ 14 היווה מאז הקמתו מוקד משיכה לביקורות, אלא שבשנה האחרונה, בעיקר סביב התחזקותו וההתפתחות של הערוץ, הביקורות מתרבות וגם הטענות שהוא מדברר את השלטון בישראל. הביקורת לא אחת חצתה את גבולות עובדי הערוץ והפגנות נערכו גם מול ביתו של הבעלים, יצחק מירילשווילי. אביו, המיליארדר מיכאל מירישלווילי, מגיב לביקורות על הערוץ וטוען כי אינו מעורב כלל בנעשה בו, כך בראיון שהעניק ל"ישראל היום".

אני אפילו לא יודע איפה ערוץ 14 ממוקם

"אני לא קשור ישירות לערוץ 14, בני הוא שהקים את הערוץ, ולא רק שאני לא משפיע על כלום, אני אפילו לא יודע איפה הם ממוקמים, לא מכיר את הצוות או העיתונאים" הוא אומר. בהמשך הריאיון דיבר על הביקורות שנשמעות כלפי הערוץ מצד מובילי המחאה נגד הממשלה: "הם טועים בגדול ומתנהגים בפאניקה מול ערוץ 14".

מיכאל מירילשווילי, לא מעורב בערוץ 14

מיכאל מירילשווילי, לא מעורב בערוץ 14 צילום: CC BY-SA 3.0, wikipedia, Amos Ben Gershom

"ערוץ אחד ללא השפעה לעומתם" אומר מירילשווילי. "הם משפיעים על ערוצים שונים. אני לא משפיע על ערוץ 14 וזה עדיין מכניס אותם לפאניקה. התאכזבתי עמוקות מהאליטות הישראליות. אני אף פעם לא עשיתי הבדל בין ימין לשמאל".

יצחק מירילשוילי, בעלי ערוץ 14

יצחק מירילשוילי, בעלי ערוץ 14, צילום: CC BY-SA 3.0, wikipedia, Ronen Goldman

"הם באמת חושבים שמישהו מתעניין בדיקטטורה?"

במהלך הראיון השיב מירילשווילי לטענות לפיהן הוא מנסה להוביל את ישראל לעבר דיקטטורה ואמר: "יש לי חברים ממחנה השמאל וממחנה הימין, ופתאום התחילו ממש להשתגע נגדי. איבדו את העשתונות. הם באמת חושבים שמישהו מתעניין בדיקטטורה? אחרי מה שעברתי בבריה"מ דווקא אותי מאשימים שאני פועל כדי להקים פה דיקטטורה? אני מאשים כמה ממתנגדי החקיקה וכל השאר פשוט מבולבלים" אמר.