בשיא גל החום התחזית מרגיעה - צפויים גשמים רבים בסתיו

תחזית עונתית לקראת חודשי הסתיו הקרובים מצליחה לעודד במעט, על אף גל החום הקשה שפוקד את הארץ בימים האחרונים. ככל הנראה, צפויים משקעים רבים מהממוצע העונתי לקראת החורף הקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/23 15:05 ב באב התשפג

בשיא גל החום התחזית מרגיעה - צפויים גשמים רבים בסתיו
גשמים של החורף האחרון בירושלים | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גל החום "קלאון" שהגיע לאזורנו לפני שבוע טרם נשבר, ובימים האחרונים הטמפרטורות נסקו ועומס החום היה כבד עד קיצוני בכל חלקי הארץ, וכלל אזהרות חמורות וחשש מפני שריפות. בתוך כך, חברת מטאו-טק פרסמה היום (ה') את התחזית העונתית לסתיו הקרוב, והתוצאות מבשרות שיפור ניכר ממזג האוויר הלוהט שפוקד אותנו. 

חודשי הסתיו צפויים להיות גשומים יותר

התחזית, שבדקה את כמות המשקעים החזויה באזור, לא אכזבה. על פי מודלים בינלאומיים לחיזוי עונתי, מסתמן כי חודשי הסתיו - אוקטובר, נובמבר ודצמבר - צפויים להיות גשומים יותר מהממוצע הרב שנתי. יחד עם זאת, בחברה הדגישו כי תחזיות עונתיות מדויקות פחות מהחיזוי היומי השוטף, ולקראת סוף הקיץ התחזית צפויה להתעדכן במידע נוסף. 

עומס חום קיצוני

עומס חום כבד צילום: shutterstock

גל החום הנוכחי חריג באורכו

בראיון שהעניק בעבר ל"חדשות כיפה", הסביר חזאי מטאו-טק, ליאור סודרי, כי גל החום הנוכחי הוא חריג באורכו, "בעבר היינו רגילים לגל חום שנמשך שלושה עד ארבעה ימים, והפעם הוא מעל לשבוע". סודרי העריך כי המשך הקיץ יהיה חם מהרגיל. "מודלים העונתיים צופים לנו שהמשך הקיץ יהיה חם מהרגיל, וסביר להניח שנחווה עוד גלי חום. השאלה באיזו צורה".