בעקבות מחדל ההפריה: אלו ההגבלות שהוטלו על אסותא רמת החייל

משרד הבריאות הורה בסיום השימוע ליחידת ההפריה באסותא רמת החייל למנות גורם מלווה חיצוני בכיר מתחום בטיחות הטיפול | בנוסף, הוחלט על צמצום הפעילות המתבצעת ביחידה להפריה החוץ גופית

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/23 10:45 ב באב התשפג

בעקבות מחדל ההפריה: אלו ההגבלות שהוטלו על אסותא רמת החייל
אסותא, הפרשה מסתעפת, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

מחדל ההפריה באסותא: משרד הבריאות הודיע היום (ה') על החלטתו לאחר שימוע שנערך ליחידת ההפריה באסותא רמת החייל בו נכחו ראשי "אסותא" והייעוץ המשפטי של בית החולים. על פי פקודת בריאות העם, הוחלט כי על מנהלת בית החולים או הנהלת רשת אסותא למנות גורם מלווה חיצוני בכיר מתחום בטיחות הטיפול, במטרה להביא לשינוי התרבות הארגונית הבעייתית בנושא בטיחות הטיפול ולסייע לבית החולים בעדכון נהלים והטמעתם, והשראת תרבות בטיחות ודיווח וניהול אירועים חריגים בבית החולים.

בנוסף, תצומצם הפעילות המתבצעת ביחידיה להפריה החוץ גופית בבית החולים באופן הבא: אין לבצע מעבר ל-25 פעולות (שאיבות ביציות והחזרות עוברים) ביום עבודה, תופסק לאלתר קליטת מטופלים ומטופלות חדשים ביחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים, יש לסיים את העבודה ביחידה להפריה חוץ גופית (כולל במעבדה) עד שעה 23:00.

משרד הבריאות: "יוביל לנקיטת צעדים חמורים יותר"

במשרד הבריאות ציינו כי ההגבלות יוסרו עד להודעה חדשה, על מנת לוודא שהיקף הפעילות מתאים לסטנדרט המתחייב, ושהיחידה מתנהלת בצורה שאינה מסכנת את בריאות הציבור או פוגעת בבריאות הציבור ובזכויות המטופלים.

בית חולים אסותא, ארכיון

בית חולים אסותא, ארכיון צילום: Yossi Aloni/Flash90

עוד הזהירו את בית החולים כי "אי הגשה לבדיקת ואישור המשרד של ההצעה למינוי גורם מלווה חיצוני, ותכנית סדורה לפעילותו - עלולה להוביל לנקיטת צעדים חמורים יותר. במסמך נכתב כי "הוראות אלה ייבחנו מחדש לאחר סיום עבודת ועדת הבדיקה, קבלת ממצאיה ומסקנותיה ובכפוף לביצוע בקרה חוזרת ביחידה להפריה חוץ גופית".