צפו עם עקיצה לאופוזיציה: נתניהו הקריא במליאה גרסה חדשה לספר הילדים

בנאומו בדיון 40 החתימות במליאה, הקריא ראש הממשלה נתניהו פרודיה ל"מעשה בחמישה בלונים" שגיבוריו הם חברי האופוזיציה: "אתם לא תפסיקו לנפח בלונים ואנחנו נמשיך להוביל את ישראל לחוף מבטחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/23 19:02 ז בתמוז התשפג

עם עקיצה לאופוזיציה: נתניהו הקריא במליאה גרסה חדשה לספר הילדים
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת קיימה היום (ב') דיון 40 חתימות בנושא חוק הגיוס, בהשתתפותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ראש הממשלה בחר בנאומו בדיון להקריא פארודיה לעלילה של ספר הילדים המפורסם, "מעשה בחמישה בלונים", שגיבוריו הם חברי האופוזיציה בו הוא מפריך את אזהרותיהם נגד החלטות הממשלה.

"מעשה בחמישה בלונים שניפחו כמה חברים, שמחה וששון לכל ילד בלון", פתח נתניהו את הסיפור והמשיך, "ליאיר בלון כחול, לבני בלון צהוב, למרב בלון סגול, לאיווט בלון ירוק ולמנסור בלון אדום. כל הילדים והבלונים יצאו לטיול. יאיר שמח קפץ והבטיח: דירוג האשראי לא יצליח. נפל הבלון הכחול על שיח והתפוצץ, הבלון נקרע. דירוג האשראי לא הדרדר אבל יאיר היקר, מחר כבר תנפח לך בלון אחר"

"אתם לא תפסיקו לנפח בלונים ואנחנו נמשיך להוביל את ישראל לחוף מבטחים"

עוד המשיך וסיפר כי "בני הגיע והוא גבוה מחזיק את הבלון הצהוב אל מול הרקיע, הלכה הדמוקרטיה צעק בני בגרון מחוספס. צעק-צעק ופתאום בום טראח מה קרה, הבלון התפוצץ הבלון נקרע. חברי אופוזיציה, בכל יום מתפוצץ עוד בלון - אבל דבר אחד בטוח, אתם לא תפסיקו לנפח בלונים ואנחנו נמשיך להוביל את ישראל לחוף מבטחים".

לפיד וגנץ. עובדים יחד

לפיד וגנץ. עובדים יחד צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בתגובה לדבריו, ראש האופוזיציה, יאיר לפיד הביע את תדהמתו מנאומו היוצא דופן של נתניהו. "ראיתי דברים משונים אבל זה היה משונה במיוחד, אדם בן 74 ראש ממשלת ישראל עומד ומקריא פרודיה בחרוזים על ספר ילדים, באיזה עולם? אבל אני רוצה להסכים עם התזה הבסיסית של נתניהו, אכן שיניתם את המשוואה - לרעה".