מגיש הפודקאסט המפורסם עורר סערה והודיע: אתקן את הפרק

רועי גרון, מגיש הפודקאסט "כשבגרוש היה חור", טען כי הייתה סימטריה בפרעות תרפ"ט ועורר זעם רב ברשתות החברתיות | לאחר הביקורת, התנצל ותיקן את הפרק: "הניסוח מייצר סימטריה מזויפת ומקוממת"

אביה טובי אביה טובי 30/05/23 18:22 י בסיון התשפג

מגיש הפודקאסט המפורסם עורר סערה והודיע: אתקן את הפרק
צילום: shutterstock

לרשת הפודקאסטים הגדולה "עושים היסטוריה", יש 21 פודקאסטים ביניהם "כשבגרוש היה חור" בהנחייתו של רועי גרון. בפרק האחרון ששודר, טען המגיש כי במאורעות תרפ"ט, בהם נרצחו 133 יהודים בידי ערבים, הייתה סימטריה. "מאורעות שבהן נלחמו יהודים וערבים זה בזה, בין השאר גם בתל אביב ובחיפה. מאורעות עקובים דם שהשאירו יותר ממאה הרוגים משני הצדדים"', טען מגיש הפודקאסט.

בעקבות הביקורת ברשתות החברתיות, פרסם יוצר הפודקאסט הודעה בה הוא מתנצל ומתחייב כי הפרק תוקן. "חשוב לי לציין שאכן בתל אביב בחיפה שאליהם אני מתייחס היו קרבות בלימה של ההגנה ובית"ר אבל ברור שהניסוח מייצר סימטריה מזויפת ומקוממת. אני אשנה ואעלה תיקון לקובץ", כתב גרון.

"הפך ללא לגיטימי": נמחק ראיון אישי עם נתניהו בפודקאסט "עושים היסטוריה"

נזכיר כי בחודש מרץ האחרון, יוצר הפודקאסט "עושים היסטוריה", רן לוי החליט למחוק מהרשת את הפרקים שהקליט עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו בעקבות הרפורמה המשפטית. "החוקים שנתניהו יוזם עומדים להפוך את ישראל לדיקטטורה - ובכך הפך נתניהו ללא-לגיטימי, בעיני ובעיני רבים בציבור החילוני", אמר לוי.

צילום: באדיבות המצולם

יוצר הפודקאסט הדגיש כי לדעתו לא מדובר בעניין של ימין או שמאל. "מעולם לא התעניינתי בפוליטיקה ולא דיברתי על פוליטיקה בתוכנית. נתניהו הפך ללא לגיטימי מעצם העובדה שהוא שולל (במעשים, אם לא במילים) את קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית, ובכך הוציא את עצמו מהזירה הפוליטית הלגיטימית. ומכיוון שכך, החלטתי שלא לתת לו במה בתוכנית שלי ולמחוק את הפרקים שלו - למרות עשרות שעות העבודה שהשקעתי בהם. מבאס, אבל המדינה חשובה יותר מרן לוי והפודקאסט שלו".