משפט נתניהו היועמ"שית לפרקליטיו של נתניהו: מתנגדת לגישור פלילי בתיקי האלפים

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הודיעה לבית המשפט ולפרקליטיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי היא מתנגדת להצעה להפנות את תיקי האלפים לגישור פלילי

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/05/23 17:55 ט בסיון התשפג

היועמ"שית לפרקליטיו של נתניהו: מתנגדת לגישור פלילי בתיקי האלפים
נתניהו ובהרב מיארה, צילום: Flash90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הודיעה היום (ב') לבית המשפט ולפרקליטיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי היא מתנגדת בהתנעת הליך גישור פלילי בתיקי האלפים, כך על פי פרסום ראשון של כתב לענייני משפט של חדשות 12, גיא פלג.

נזכיר כי ההצעה לעריכת גישור הועלתה במהלך הדיונים בדלתיים סגורות בתיק על ידי עורך הדין ז'ק חן, פרקליטו של שאול אלוביץ'. השופט עודד שחם ביקש מהמדינה לשקול את העניין וכאמור, המדינה באמצעות היועצת המשפטית בהרב מיארה, דחתה את ההצעה.

ראש הממשלה נתניהו |

ראש הממשלה נתניהו | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

התנגדותה של היועמ"שית: "לא צריך תיווך של שופט"

כזכור, לפני כחודש, העיתונאית אילנה דיין דיווחה על דבר ההצעה לגישור פלילי. על פי הדיווח, הסנגורים של ראש הממשלה ניסו לשכנע את היועמ"שית להסכים לגישור והיא הבטיחה לשקול את המהלך. בתוך כך, בהרב מיארה העבירה מסר כי אם נתניהו אכן מעוניין בכך, שיפנה אליה ישירות. "אם ראש הממשלה נתניהו מעוניין בהסדר טיעון, הוא יכול לפנות ישירות ליועמ"שית עם הצעה. אין צורך בתיווך של שופט", כך צוטט בדיווח.

שאול אלוביץ

שאול אלוביץ' צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מטרתו של הגישור הפלילי היא להגיע להסדר טיעון מוסכם בין הצדדים בסיוע בית המשפט. הגישור מתנהל בדלתיים סגורות, בפני שופט שאינו דן בהליך העיקרי. הגעה להסדר בדרך הזו מאפשרת את ייעול ההליך הפלילי, תוך שהצדדים מגבשים הסכמות ביניהם. בסמכותו של המגשר גם לייצר פתרונות יצירתיים בסוגיות מורכבות כמו קלון.