ההודעה החריגה שקיבלו הורים באזור המרכז: "אספו את ילדיכם"

עיריית אור יהודה לא לקחה סיכונים, ובהודעה חריגה הודיעה לתושבי העיר כי בעקבות המצב הביטחוני ובתיאום פיקוד העורף, כלל המסגרות החינוכיות נסגרות בשעה 14:00 | תושבים טוענים כי מדובר בטעות, אולם בעירייה עומדים מאחורי ההודעה: החלטנו להחמיר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/05/23 14:19 יט באייר התשפג

ההודעה החריגה שקיבלו הורים באזור המרכז: "אספו את ילדיכם"
צילום: Moshe Shai/FLASH90

צה"ל תקף הבוקר (ד') ברצועת עזה כחלק ממבצע "מגן וחץ", ובהמשך הגיעה תגובת ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלשתיני ששיגר רקטות רבות לעבר יישובי הדרום והעיר אשקלון. גם באזור המרכז מורגש מתח ביטחוני - בשעות הצהריים המוקדמות נשלחה הודעה חריגה מטעם עיריית אור יהודה לתושבי העיר, שבה נכתב כי יש לאסוף את הילדים ממסגרות החינוך. 

"קוראים לכם לאסוף את ילדיכם ממסגרות אלו עד השעה 14:00"

בהודעת העיריה הוסבר: "בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני, כלל המסגרות החינוכיות (מעונות היום, בתי ספר, גני הילדים, צהרונים, חוגים ותל"נים ומועדוניות) נסגרות בתיאום עם פיקוד העורף. אנו קוראים לכם לאסוף את ילדיכם ממסגרות אלו עד השעה 14:00. עד להגעת אחרון ההורים, הילדים ישהו במקום מוגן. כמו כן, כל האירועים העירוניים מבוטלים עד להודעה חדשה".

בהמשך ההודעה נכתב לתושבים: "שימו לב - עם הישמע אזעקה יש להיכנס למרחב מוגן תוך דקה וחצי ולשהות בו למשך 10 דקות. הקפידו על הנחיות פיקוד העורף שהוכחו כמצילות חיים!". 

תרגיל נפילת רקטות באור יהודה, 2018 |

תרגיל נפילת רקטות באור יהודה, 2018 | צילום: Avi Dishi/Flash90

"מדובר בהחלטה של ראש העירייה בניגוד מוחלט להנחיית פיקוד העורף"

לאחר ההודעה החריגה של העירייה, בקבוצות הוואטסאפ של התושבים נשלחו הודעות המכחישות את הודעת העירייה הרשמית: "חברים בדקות האחרונות מופצת הודעה מטעם עיריית אור יהודה על ביטול הלימודים לאור הסלמה, מדגיש - ההודעה איננה נכונה ומדובר בטעות חמורה של העירייה, שמתוקנות ברגעים אלה". בהודעה נוספת נכתב: "מעדכן, ההודעה נכונה, מדובר בהחלטה של ראש העירייה בניגוד מוחלט להנחיית פיקוד העורף!". 

בעיריית אור יהודה עומדים מאחורי ההודעה שנשלחה לתושבים, ומטעמה נמסר לחדשות כיפה: "אנו עומדים מאחורי ההחלטה שלנו לקרוא להורים לאסוף את ילדיהם. ההודעה יצאה בתיאום עם פיקוד העורף והחליטה להחמיר על פני ההנחיות הקיימות". 

כבר אתמול פורסם בחשבון הפייסבוק של עיריית אור יהודה, כי בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני, הנחתה ראש העיר, ליאת שוחט, את אגף הביטחון בעירייה לפתיחה של המקלטים הציבוריים באופן מיידי. "זה המקום להזכיר כי אזור ההתגוננות שלנו הוא דן. זמן הכניסה למרחב המוגן: דקה וחצי. בשלב זה אין הנחיות חדשות הנוגעות להתקהלויות ושירותים, מקומות עבודה ופעילויות חינוכיות ולכן שגרת החירום נמשכת". 

חיסול שלושת הבכירים בעזה: