תקיפה חריגה בסוריה, חיסול בכביש 6 ותאונת צלילה: סיכום חדשות השבת

עשרות מטרות הותקפו בעיר חומס שבסוריה במהלך ליל שישי, על פי ההערכות, סוכלה העברת משלוח נשק גדול לחיזבאללה. בנו של ראש ארגון הפשע גדול נורה למוות בעת שעצר בצד הדרך בכביש 6 | סיכום חדשות השבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/04/23 20:32 ח באייר התשפג

תקיפה חריגה בסוריה, חיסול בכביש 6 ותאונת צלילה: סיכום חדשות השבת
מחסום משטרתי, ארכיון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

תקיפה חריגה בסוריה: במהלך הלילה שבין שישי לשבת נרשמה תקיפה חריגה בעיר חומס שבצפון מערב סוריה. על פי הדיווחים, בתקיפה החריגה כללה מספר רב של מטרות. על פי פרסומים זרים, האתרים שהותקפו לא היו שייכים לצבא סוריה, אלא לתשתיות לוגיסטיות ששימשו את חיזבאללה בהעברת נשק איראני מסוריה ללבנון. על פי הדיווח, התקיפה הגיעה ימים ספורים לפני משלוח נשק חריג שהיה צריך לעבור מסוריה ללבנון.

התקיפה בסוריה מגיעה בעת ביקורו של שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדולהיאן בלבנון. השר שאף נפגש עם נסראללה במהלך הביקור, ערך במהלך ביקורו סיור על הגבול שבין לבנון וישראל במהלכו אמר: "אם בלבנון אני לא נפגש עם כמה ממנהיגי ההתנגדות הפלסטינית, לביקור שלי אין שום משמעות".

חיסול בכביש 6

 

במהלך השבת נורה למוות בנו של ראש ארגון הפשיעה חרירי מאום אל פאחם, מהדי חרירי, בן 19 נורה בעת שעצר בצד הדרך של הכביש המרכזי, סמוך לצומת קלקיליה. חרירי פונה לבית החולים מאיר שבכפר סבא שם נקבע מותו. יחד עימו נפצע אדם נוסף ששהה עימו ופונה לבית החולים במצב בינוני. הרקע לאירוע פלילי ומשטרת ישראל פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע.

תאונת צלילה באילת

במהלך יום שישי נמצאה גופת אדם ללא הכרה במפרץ אילת. היום (ש') התברר כי אנדריי פרייברג מנתניה, הוא האדם שטבע. בהתחקיר הראשוני עולה כי פרייברג, יחד עם שני חברים צללו לעומק של 52 מטרים וככל הנראה מסיבה שעוד לא ברורה, עלה במהירות לגובה פני הים, מה שגרם למותו.  פרייברג התנדב בחדרה שם נמצאת תחנת הסבר על כרישים והיה בעל רקע רב בצלילות.

"חברנו בחוף החשמל עם סירה של השיטור הימי שחילצה אלינו את הצוללן", אמר פראמדיק של מד"א, יוחאי דרעי. "הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שהוא צלל בעומק של עשרות מטרים, נקלע למצוקה וצוללן שהיה יחד איתו הזעיק עזרה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה ממושכות. לצערנו, מצבו היה קריטי ובסופו של דבר נאלצנו לקבוע את מותו."