שנה לנפילתו: בני ברק תנציח את השוטר הגיבור

שנה לאחר נפילתו: עיריית בני ברק פרסמה להערות הציבור את החלטתה להנציח את רס"מ אמיר חורי ז"ל ברחוב בעיר | חורי ז"ל נפל בעת שסייע בנטרול מחבל שרצח 5 אנשים בעיר, ומנע אסון גדול יותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/23 08:56 ז בניסן התשפג

שנה לנפילתו: בני ברק תנציח את השוטר הגיבור
השוטר אמיר ח'ורי ז"ל, צילום: דוברות המשטרה

לראשונה בבני ברק - רחוב על שם לא יהודי: ביום שנה לנפילתו של רס"מ בכיר אמיר חורי - פורסם רשמית הרחוב שייקרא על שמו. יוזם ההצעה חבר מועצת העיר, יעקב וידר: "זה המעט שתושבי בני ברק מחזירין לגיבור ישראל - כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו". 

עיריית בני ברק פרסמה היום (ד') רשמית להערות הציבור את הצעתו של יעקב וידר, חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת הליכוד, להנציח בבני ברק את זכרו של רס"מ בכיר אמיר חורי שנפל לפני שנה בדיוק, בפיגוע הטרור הרצחני בבני ברק, שעה שסיכן את חייו ומנע בגופו רצח של רבים. 

"כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו"

הצעתו של וידר אושרה ברוב גדול במועצת העיר, וכאמור היום פורסמה להערות הציבור בצורה רשמית על ידי העירייה ובעוד כחודש וחצי תעלה לאישור סופי במועצת העיר ובכך לראשונה בבני ברק יונצח רחוב על שם אדם שאינו יהודי. 

חבר מועצת העיר, יעקב וידר מסר כי "זה המעט שתושבי בני ברק יכולים להחזיר לגיבור ישראל ולמשפחתו היקרה, אמיר הציל נפשות רבים ואין ביהדות ערך חשוב יותר מהצלת חיים - כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו". 

הפיגוע בבני ברק, 29 במרץ

זירת הפיגוע בבני ברק, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אמיר חורי ז"ל מנע אסון גדול יותר

כזכור, בפיגוע בבני ברק ארע בדיוק לפני שנה, נרצחו חמישה אנשים. בשעת ערב מוקדמת, שעה שרחובות העיר מלאים בילדים, מחבל עצר את רכבו והחל לירות בעוברים ובשבים ולכיוון חלונות הבתים. רס"מ אמיר חורי זצ"ל שהגיע למקום ביחד עם שותפו רס"מ עמוס בשירי חתרו למגע באומץ לב ובכך מנעו אסון גדול מאוד שהיה חלילה עלול להתרחש.