נתניהו משיב לעתירה נגדו: "ניסיון לבצע הפיכה שלטונית בחסות בית המשפט"

ראש הממשלה טוען כי ההכרעה בעניין האמור בעתירה אינה בסמכותו של בית המשפט הנכבד, ומשכך דין העתירה להידחות על הסף: "ניסיון חמור ביותר לגרור את מערכת המשפט לתוך הקלחת הפוליטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/23 19:53 ד בניסן התשפג

נתניהו משיב לעתירה נגדו: "ניסיון לבצע הפיכה שלטונית בחסות בית המשפט"
בנימין נתניהו | , צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב הערב (א') לעתירה לבג"צ, שדרשה להוציאו לנבצרות. עו"ד מיכאל ראבילו השיב מטעם נתניהו כי "עמדת ראש הממשלה היא כי דין העתירות להידחות על הסף מחמת חוסר סמכות והעדר עילה להתערבות שיפוטית". 

"ניסיון חמור ביותר לגרור את מערכת המשפט לתוך הקלחת הפוליטית"

ביום חמישי האחרון אושר במליאת הכנסת חוק הנבצרות בקריאה שנייה ושלישית. נתניהו, בשם ראבילו, אמר כי "לאחר העברת חוק הנבצרות, ההכרעה בעניין האמור בעתירה אינה בסמכותו של בית המשפט הנכבד, ומשכך דין העתירה להידחות על הסף.

עוד נאמר כי גם לפני קבלת החוק האמור מן הראוי היה לדחות את העתירה על הסף, "היות שהעותרים ביקשו למעשה מבית המשפט הנכבד, במסווה של עתירה 'מנהלית', להחליף את נבחרי העם ולתן צווים המורים בפועל על הדחת ראש ממשלה מכהן וחילופי שלטון ללא החלטה של נבחרי העם בכנסת וללא כל סמכות קבועה בחוק". 

"מדובר כאן בניסיון חמור ביותר לגרור את מערכת המשפט לתוך הקלחת הפוליטית ולגרום לה להחליט בניגוד לחוק ובניגוד להכרעת המוסדות הדמוקרטיים הנבחרים, וזאת ללא כל סמכות מפורשת בחוק. שום משחקי מילים לא יוכלו להסתיר את העובדה שיש כאן ניסיון לעקר מן השורש את רעיון ריבונות העם ולבצע הפיכה שלטונית בחסותו של בית המשפט הנכבד".