קצינים וניצבים נגד מחאת המילואימניקים: אתם פוגעים בחוסנו של צה"ל

17,000 מפקדים, לוחמים ואזרחים חתמו על עצומה נגד פוליטיזציה של צה"ל והשתתפות במחאה פוליטית נגד הממשלה בשם יחידות צבאיות: "מבחינתם ניתן לחצות את הקווים האדומים ויש להם הרשות לפגוע אפילו בקודש הקודשים של הביטחון הלאומי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/02/23 17:45 כא בשבט התשפג

קצינים וניצבים נגד מחאת המילואימניקים: אתם פוגעים בחוסנו של צה"ל
אביגדור קהלני | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מספר מפקדי מילואים, בהם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, החלו בימים האחרונים למחות נגד הממשלה ותוצאות הבחירות, ומה שהם מכנים "המהפכה השיפוטית". ביום רביעי האחרון התקיימה צעדת מחאה של כאלף מילואימניקים נגד הרפורמה במערכת המשפט. הצעדה יצאה מלטרון, והסתיימה מול בית המשפט העליון בירושלים. המשתתפים טענו כי הם צועדים בשם יחידותיהם וחילותיהם. בתנועת "הביטחוניסטים" הוציאו היום (א') עצומה נגד השימוש הפוליטי בצה"ל עליה חתומים 17,000 מפקדים לוחמים ואזרחים חברי התנועה.

"כולנו נחושים להמשיך ולשמור על כללי המשחק הדמוקרטי"

"לא כולנו מסכימים ושלמים עם החלטות קובעי המדיניות", נכתב בפתח עצומה, "אולם כולנו נחושים להמשיך ולשמור על כללי המשחק הדמוקרטי". החותמים על העצומה יוצאים נגד המשתתפים במחאה והביעו בצער כי "עבור קבוצה של כמה מאתנו הוסרו כל החסמים".

עוד נכתב: "מבחינתם ניתן לחצות את הקווים האדומים ויש להם הרשות לפגוע ביחסי החוץ של ישראל, בכלכלה ואפילו בקודש הקודשים של הביטחון הלאומי, צבא ההגנה לישראל, כל זאת תוך הצגת יחידותיהם כמשתתפות במחאה פוליטית". החותמים הציבו בפני המומחים את השאלה: "באיזו זכות ובאיזו עזות פנים אתם נושאים את שם יחידותיכם, יחידותינו, לשווא כמייצגים של הלוחמים בהן?".

העצומה

העצומה 

"כבדו את מדיכם ואת יחידותיכם"

כאמור אלפי קצינים בכירים במילואים חתמו על העצומה בראשם תא"ל במיל' אמיר אביבי יו"ר תנועת הביטחוניסטים, וסא"ל במיל' ירון בוסקילה מזכ"ל הביטחוניסטים. בנוסף, על העצומה חתומים אלוף במיל' גרשון הכהן, אלוף במיל' יוסי בכר, אלוף במיל' כמיל אבו רוקון, אלוף במיל' אליעזר צ'ייני מרום, אלוף במיל' מאיר כליפי, ניצב בדימ' שלום קעטבי, ניצב בדימ' אהרון אקסול, ניצב בדימוס דניאל חן, אלוף במיל' יוסף משלב וגיבור מלחמת יום הכיפורים תא"ל אביגדור קהלני.  

בעצומה סיכמו החותמים כי חוסנו של צה"ל נמדד באחדותו ובהיותו מעל כל מחלוקת פוליטית. בקריאה ליתר מפקדי המילואים פנו החותמים בבקשה, "כבדו את מדיכם ואת יחידותיכם. כבדו את אחיכם לנשק וחשוב מכל, כבדו את הכרעת העם ואל תפרו את כללי המשחק הדמוקרטי".

חלק מהחותמים

חלק מהחותמים