כוחות הביטחון חיסלו מחבל שביצע שני פיגועי ירי ב-48 שעות

מחבל ביצע פיגוע ירי לעבר חיילי צה"ל שעמדו במחסום בצומת חלחול מזרח שנטרלו אותו | במערכת הביטחון בודקים אם מדובר באותו אחד שירה באוטובוס שלשום

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/23 11:35 כד בטבת התשפג

כוחות הביטחון חיסלו מחבל שביצע שני פיגועי ירי ב-48 שעות
חלחול. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

מחבל ביצע היום (ג') פיגוע ירי לעבר חיילי צה"ל שעמדו במחסום בצומת חלחול מזרח, סמוך לחברון. ונוטרל על ידי הכוחות.  בצה"ל בודקים אם מדובר במחבל שביצע ביום ראשון האחרון פיגוע ירי לעבר אוטובוס אזרחי סמוך לאותה עיירה. אין נפגעים לכוחותינו.

בתוך כך, נהג אוטובוס ממוגן דיווח על ירי צפונית ליישוב עתניאל. נהג אוטובוס המשיך בנסיעתו לכיוון קריית ארבע. כתוצאה מהאירוע, כביש 60 חסום מבית חגי עד לעתניאל.

צילום: דובר צה"ל

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו״ר מועצת יש״ע, שלמה נאמן, אמר על חיסול המחבל בחלחול כי "אנחנו מחזקים את חטיבת עציון, חייליה ומפקדיה ובתוכם את חיילי המילואים שמשרתים באזורנו, על הפעילות הנחושה מול הטרור. רק פעולה ביד קשה נגד האויב והמשך הבנייה והתפתחות של היישוב היהודי יחזירו את השקט לאזור".

פגיעה ישירה בבית: ירי לעבר הישוב שקד בשומרון

אמש בוצע ירי לעבר הישוב שקד, פגיעה ישירה בבית ללא נפגעים. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קורא לממשלה להגיב בחריפות: "אנחנו לא נחכה לנפגעים בנפש. הממשלה הזו צריכה להורות לצה"ל להגיב בחריפות. להחזיר את המחסומים. לחסל את תשתיות הטרור של ה"רשות הפלסטינית" הרצחנית בכל מקום. המחבלים בוחנים את הממשלה החדשה, ועל הממשלה להראות שבעל הבית השתגע. ולהגיב באופן שיעצור אחת ולתמיד את התעוזה והחוצפה של האויב".

הפגיעה הישירה

הפגיעה הישירה צילום: מועצה איזורית שומרון

זו לא הפעם הראשונה שמתבצע ירי לעבר היישוב כשלקראת סוף 2022 בוצעו עוד שני פיגועי יריר לעבר היישוב. באוקטובר האחרון בוצע גם ירי לישוב שקד שבצפון השומרון. הירי פגע ב-3 בתים בישוב, אנשי אגף הביטחון במועצה האזורית שומרון שקפצו למקום סרקו אחר היורים, כשצוות צח"י נתן סיוע ראשוני לתושבים. במועצה האזורית שומרון הנחו את אנשי האגף לשירותים חברתיים לתת מענה במעגלים השונים לתושבים ולמשפחות שעל ביתם בוצע הירי.