בן דודו של נתניהו קורא לו לחזור בו מהרפורמה במערכת המשפט

דן נתניהו, בנה בנה של השופטת שושנה נתניהו ז"ל ובן דודו של ראש הממשלה, אמר הערב בהפגנה הגדולה בכיכר הבימה: "חקיקת פסקת התגברות תביא באופן מידי לביטול בית המשפט העליון ולאובדן אמון הציבור במערכת המשפט"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/01/23 21:41 כא בטבת התשפג

בן דודו של נתניהו קורא לו לחזור בו מהרפורמה במערכת המשפט
נתניהו | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הערב (ש') הפגינו בכיכר הבימה שבתל אביב עשרות אלפי בני אדם, בהם פוליטיקאים רבים ואישי ציבור. אחד מהמפגינים הערב הוא דן נתניהו, בנה של השופטת המנוחה שושנה נתניהו, ובן דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בן הדוד קרא לנתניהו לחזור בו מהרפורמה המשפטית.

"מעשיך הנוכחיים הם המורשת שתשאיר אחריך לעולם כולו"

"הדרישה הבוטה במיוחד למנות למעשה את שופטי בית המשפט העליון – כולל את נשיא בית המשפט העליון – על ידי חברי הכנסת, יחד עם חקיקת חוקים אישיים מיטיבים לחברי כנסת שסרחו, משמעותה ביטול אי-תלותה ועצמאותה של הרשות השופטת", טען דן נתניהו, והוסיף על כך כי "חקיקת פסקת התגברות שתמנע פסילת חוקים לא שוויוניים או אישיים, על ידי בית המשפט הגבוה לצדק, תביא באופן מידי לביטול בית המשפט העליון ולאובדן אמון הציבור במערכת המשפט".

לסיום אמר: "זכור, מעשיך הנוכחיים, הם המורשת שתשאיר אחריך לעולם כולו ולציבור בישראל הדוגל בערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק, על כל המשתמע מכך".

"נתנגד, נצעד, נחסום ונמחה"

לאחר ההפגנה החלה צעדת הלפידים, מארגניה מסרו: "ההפיכה המשטרית המסוכנת תיתקל בהתנגדות אזרחית שטרם נראתה. כל זמן שהממשלה העבריינית לא חוזרת בה מהכוונה לרמוס את הדמוקרטיה ולקדם את האג'נדה המסוכנת שלה, אנחנו נתנגד, נצעד, נחסום ונמחה. רק התחלנו. נגיע לכל מקום ונרדוף את חברי הממשלה העבריינית עד שההפיכה תיעצר. אנחנו המבצר האחרון ואנחנו לא ניפול".