המבוגר האחראי: סמוטריץ' פנה לגנץ - "לחדול את השיח המתלהם והמסית"

סערת הרפורמה במערכת המשפט ממשיכה לעמוד בראש סדר היום ושר האוצר סמוטריץ' התייחס לכך בפתח דבריו בישיבת הסיעה ואמר: "בית המשפט אין לו חרב ואין לו ארנק - יש לו את אמון הציבור" | סמוטריץ' מתייחס גם ליוקר המחיה ומבטיח צעדים מידיים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 09/01/23 15:27 טז בטבת התשפג

המבוגר האחראי: סמוטריץ' פנה לגנץ - "לחדול את השיח המתלהם והמסית"
השר סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הייחס היום (ב') בפתח ישיבת סיעתו בכנסת לסערות במערכת הפוליטית ובעיקר לביקורות על הרפורמה במערכת המשפט. סמוטריץ שיבח את שר המשפטים ואמר כי "שר המשפטים לוין הוא האיש הנכון במקום הנכון להביל את הרפורמה במערכת המשפט".

עונה ל-"מתקפה הפרועה"

"בימים האחרונים, אנחנו עדים למתקפה פרועה" אמר סמוטריץ', "של אישים שונים נגד השר לוין וזה עצוב כפליים כשמילים קשות ואיומים במלחמת אחים מגיע מהדרגים הרמים ביותר. מאז ומעולם, אז והיום המחנה הלאומי אמר: לא למלחמת אחים.  אני מציע לכולם לחדול באחת את השיח המתלהם והמסית".

 סמוטריץ' הוסיף בנוגע לרפורמה עצמה: "תיקון המערכת המשפטית והדמוקרטית, לאחר המהפכה השיפוטית שהובלה על ידי מספר אנשים מצומצם שבחוכמה רבה שכפלו את עצמם, ויצרו מוקד כוח בלתי מוגבל שהשמיט את כוחו של הציבור אינו קץ הדמוקרטיה, הוא מהות הדמוקרטיה". סמוטריץ' הדגיש: "אמרתי פעמים רבות, לא אחיה יום אחד במדינה בלי מערכת משפטית חזקה ועצמאית. 
מערכת שתדאג לזכויות הפרט ופחות תקדם אג'נדת שמאל רדיקלית. התיקון מתחיל. בית המשפט אין לו חרב ואין לו ארנק - יש לו את אמון הציבור".

יוקר המחיה וקיצוץ הכספים לרשות הפלשתינית

סמוטריץ' לא זנח גם את הנושא הכלכלי עליו הוא אמון ואמר: "עוד מילה בכובעי כשר האוצר, הבטחת בחירות נוספת עיקרית של כולנו הייתה טיפול מהיר ביוקר המחייה שמורגש בכל כיס ישראלי. אזרחי ישראל, אני מבטיח לכם, אנחנו עובדים על זה במלוא המרץ. בשבוע האחרון אני יושב עם גורמי המקצוע במשרד האוצר עד השעות הקטנות של הלילה, התחלנו לעבוד על תקציב אחראי וחשוב לטובת אזרחי ישראל. בקרוב מאד נציג בפני אזרחי ישראל צעדים מיידים שישפיעו על כל בית בישראל".

השר סמוטריץ' התבטא גם בנוגע להחלטתו אמש על הקיצוץ בכספי המיסים של הרשות הפלשתינית והעברתם למשפחות נפגעי טרור: "מילה אחרונה, למשפחת נפגעי הטרור, אמש חתמנו על צו חשוב שמעביר כספים של הרש"פ למשפחות נפגעי הטרור, כולנו מבינים שנחמה אין פה אך יש כאן אמירה עקרונית ויסודית שמדינת ישראל מכירה במחיר העצום ששילמתם ולא שוכחת אתכם אפילו לא לרגע אחד. עם ישראל מצדיע לכם".