גבעת זאב: שני הרוגים בקריסת פיגומים באתר בנייה

חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותם של שני פועלים ופינו לבית חולים הדסה בהר הצופים פועל כבן 32 במצב בינוני בעקבות אירוע קריסת הפיגומים באתר בנייה בגבעת זאב

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/22 12:27 יח בכסלו התשפג

גבעת זאב: שני הרוגים בקריסת פיגומים באתר בנייה
צילום: דוברות איחוד הצלה

באתר בנייה ברחוב רקפת בגבעת זאב קרסו היום (ב') פיגומים מבניין בן 12 קומות. על פי הדיווח, חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותם של שני גברים בשנות השלושים והעניקו טיפול רפואי  ופינו לבית חולים הדסה בהר הצופים גבר כבן 32 במצב בינוני, בהכרה מלאה עם חבלות בבטן בנוסף טופלו שלושה פועלים שלקו בהתקף חרדה. 

צילום: דוברות איחוד הצלה

"הבחנו במספר פועלים שהתהלכו במקום לאחר שלקו בהתקף חרדה"

חובשי מד"א אלי ריימונוד ומשה בלך סיפרו: "כשהגענו הייתה המולה ושמענו צעקות, ראינו ערימה של פיגומים שקרסו מגובה בבנין בן 12 קומות, הבחנו במספר פועלים שהתהלכו במקום לאחר שלקו בהתקף חרדה, ניסנו להשיג מידע ממנהלי האתר כמה פועלים עבדו במקום באותו הזמן כדי לוודא שמאתרים את כולם.

צילום: Flash90

עוד הוסיפו ואמרו כי "מתחת לפיגומים נלכדו 3 פועלים הראשון חולץ בהכרה מלאה כשהוא סובל מחבלות בבטן ובגפיים, לאחר דקות ארוכות חולץ פועל נוסף גבר בשנות השלושים עם חבלה רב מערכתית כשהוא ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו, לאחר כמעט כשעתיים בפעולות חילוץ מורכבות וממושכות חולץ הפועל השלישי שנלכד, כשהוא ללא סימני חיים ומותו נקבע במקום".

כוחות משטרה, חירום והצלה וצה"ל ממשיכים בפעולות חילוצם של לכודים

כוחות משטרה רבים יחד עם גורמי חירום והצלה לרבות צה"ל, ממשיכים בשעה זאת בפעולות חילוצם של לכודים באתר הבניה שבגבעת זאב. בנוסף, כוחות המשטרה מבצעים חסימות בצירי התנועה על מנת לאפשר פינוי והגעתי כוחות נוספים במידת הצורך. 

צילום: דוברות המשטרה

סגן מפקד מחוז ירושלים, תנ"צ דני לוי הגיע לזירה וקיים הערכת מצב יחד עם נציגי כלל הכוחות הפועלים במקום תוך שהנחה על שמירת בטיחותם של הכוחות השונים, מיצוי פעולות חקירה ראשוניות ובדיקה קפדנית לאיתורם של כלל הנפגעים והעובדים באתר. במקביל לכך, חוקרי המשטרה החלו בבדיקה ואיסוף עדויות וממצאים בזירה בו בזמן שנציגי משרד העבודה עושים דרכם למקום לטובת חקירת המקרה.