תגובות במערכת הפוליטית לפיגוע: "להחזיר את ההרתעה שנשחקה"

במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע באריאל בו ישנם חמישה פצועים, שניים מתוכם במצב אנוש. סמוטריץ': "מקבלים תזכורת כואבת לנושא הכי חשוב ודחוף שעל שולחננו"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 15/11/22 10:35 כא בחשון התשפג

תגובות במערכת הפוליטית לפיגוע: "להחזיר את ההרתעה שנשחקה"
יאיר לפיד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפיגוע באריאל: במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע באיזור התעשיה אריאל. יושב ראש עוצמה יהודית, איתמר בן גביר הגיב: "הטרור הוא לא גזירת גורל, ואנחנו נעשה הכל כדי למגר אותו ולהחזיר את הביטחון לאזרחי מדינת ישראל. בשעה קשה זו אני נושא תפילה יחד עם כל עם ישראל לשלומם והחלמתם של הפצועים בפיגוע".

סמוטריץ': "חייבים להחזיר את הביטחון"

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב לפיגוע: "אזרחי ישראל קמו היום לבוקר קשה וכואב. מחבל נתעב ביצע פיגוע טרור קשה באריאל. בשם ממשלת ישראל ומדינת ישראל אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים. אנחנו נלחמים בטרור ללא הפוגה ובמלוא העוצמה של צה"ל, שב"כ וכל זרועות הביטחון. הצלחנו בתקופה האחרונה לפרק תשתיות והתארגנויות רחבות, אבל את המלחמה הזו עלינו לנהל בכל יום מחדש. כוחות הביטחון שלנו פועלים סביב השעון כדי לשמור על אזרחי ישראל ולפגוע בתשתיות הטרור בכל מקום ובכל זמן".

בצלאל סמוטריץ' הגיב גם הוא וכתב: "כבר ביומה הראשון של הכנסת החדשה אנחנו מקבלים תזכורת כואבת לנושא הכי חשוב ודחוף שעל שולחננו. חייבים להחזיר את הביטחון לכל אזרחי ישראל ולהחזיר את ההרתעה שנשחקה. ‏מאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים בפיגועים באריאל".

סמוטריץ

סמוטריץ' צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן הגיב לפיגוע ותקף את הרשות הפלסטינית: "פיגוע זה הוא תוצאה ברורה של אובדן המשילות ואובדן ההרתעה של הממשלה היוצאת, הממשלה הנכנסת חייבת להתנהל כממשלה לאומית וחייבת להפוך את המשוואה. מי שעומד מאחורי גל הטרור הזה ומממן אותו הוא המחבל בחליפה אבו מאזן. ממשלת ישראל חייבת לשים אותו כיעד בטחוני. מי שעומדת מאחורי גל הטרור הזה היא הרשות הפלסטינית, לא כל מיני ארסים מקומיים. ועד שממשלת ישראל לא תשנה את המשוואה הפיגועים לא ייפסקו. זו אחריות הממשלה הנכנסת להחזיר את הכבוד הלאומי וזה מה שימנע את פיגועי הטרור".

חברת הכנסת החדשה שתושבע היום, לימור סון הר מלך הגיבה וכתבה: "פיגוע הטרור הרצחני שהתרחש הבוקר בסמוך לאריאל, הוא תוצאה ישירה של מדיניות ההכלה הרופסת שהונהגה כאן בשנים האחרונות. הפיגועים האלה אינם גזירת גורל. כשמתעלמים מעשרות פיגועי אבנים מדי יום ומתרצים לאחר כל פיגוע שמדובר ב"מחבל בודד", מקבלים לצערנו אירועים קשים כאלו. הגיע הזמן להפסיק להתייחס לפיגוע כאל אירוע נקודתי, ולצאת לטיפול שורש מקיף שייבש את הביצה כולה. החזרת הביטחון האישי לאזרחי מדינת ישראל היא המשימה הראשונה שמוטלת לפתחנו, ואנו נדאג להילחם למענה בכנסת הקרובה. מתפללת להחלמתם של הפצועים בפיגוע".