"פעל כנדרש": שוחרר ליחידתו החייל שירה באזרח אותו חשב למחבל

החייל המשתייך ליחידה מובחרת שוחרר לאחר שמסר את עדותו לאירוע בו נהרג תושב פרדס חנה. על פי גרסתו - הגיע אדם שרץ לכיוונו, תוך שהוא צועק "פיגוע, יש לו סכין ביד, פיגוע" | הסניגוריה הצבאית הראשית: "החייל פעל כמתבקש בנסיבות של הסיטואציה אליה נקלע"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/11/22 19:08 כ בחשון התשפג

"פעל כנדרש": שוחרר ליחידתו החייל שירה באזרח אותו חשב למחבל
זירת האירוע הבוקר ברעננה, צילום: דוברות מד"א

חייל צה"ל ירה הבוקר (ב') בגבר כבן 50 תושב פרדס חנה, ככל הנראה הלוקה בנפשו, לאחר שחשד כי מדובר במחבל. האזרח שנפצע באורח אנוש ומותו נקבע בבית החולים מאיר בכפר סבא, לבש גלביה שחורה ועטה לראשו כיפה לבנה גדולה והיה נראה כמוסלמי. הערב, לאחר שנחקר, שוחרר החייל ששייך ליחידה מובחרת.

החקירה נוהלה בידי צוות חקירה בו שולבו מצ"ח ומשטרת ישראל. על פי גרסתו של החייל, הגיע אדם שרץ לכיוונו, תוך שהוא צועק "פיגוע, יש לו סכין ביד, פיגוע". החייל צעק לו לעצור, אבל האדם נעמד נופף מולו בסכין, ודיבר בערבית ובעברית. לדברי החייל, הוא לקח צעד לאחור ודרך את נשקו. לאחר הירי שביצע האדם שנורה רץ לעברו של אדם אחר באזור. החייל סיפר כי חשד שידקור של אותו אדם אחר, ולכן, "בשלב הזה לא היתה לי ברירה וביצעתי ירי", סיפר. מהירי נפל לבוש השחורים לקרקע. 

"החייל שולח תנחומיו למשפחת המנוח"

אל"מ במיל' אבי עמירם וסרן יוסי אלבז המייצגים את החייל מטעם הסניגוריה הצבאית הראשית, מסרו כי "החייל פעל כנדרש וכמתבקש בנסיבות המיוחדות של הסיטואציה אליה נקלע. החייל שולח תנחומיו למשפחת המנוח".