בן גביר עלה לנאום והתמונה של הרב כהנא נעלמה

במהלך האירוע לזכרו של מאיר כהנא עלה יושב ראש עוצמה יהודית לנאום לא תמונת הרקע של מאיר כהנא, ולאחר שירד הוחזרה התמונה | בן גביר חטף קריאות בוז לאחר שאמר כי הוא חולק על עמדותיו של כהנא

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/11/22 20:14 טז בחשון התשפג

בן גביר עלה לנאום והתמונה של הרב כהנא נעלמה
צילום: כיפה

גיבור הבחירות האחרונות הוא איתמר בן גביר, יושב ראש עוצמה יהודית שהגדיל את כוחו בצורה משמעותית ויהפוך לבורג חשוב בממשלה המוקמת. לצד ההישג וההתמתנות, הוא עדיין מותקף על רקע אירועים חריגים והחלטות שנויות במחלוקת. היום (ה') בחר בן גביר להגיע לאזכרה של מאיר כהנא, וחטף מכל הכיוונים.

קריאות בוז לעבר בן גביר באזכרת הרב כהנא:

.

התמונה של מאיר כהנא לא הופיעה בסמן נאום בן גביר, והוחזרה אחרי שירד מהבמה

אחרי שהגיע לנשיא והמליץ על נתניהו, התקבל בקריאות בוז באזכרת מאיר כהנא. על עצם הגעתו ושאר חברי עצמה יהודית  פורסם לראשונה בכיפה. כמו כן, במהלך נאומו של בן גביר לא הופיעה תמונה של מאיר כהנא ברקע דוכן הנואמים, אך לאחר שירד מהבימה היא שוב הופיעה. 

זעם מימין ומשמאל

כזכור, בחודשים האחרונים מותקף בן גביר מימין על התמתנותו כאשר שותפיו לשעבר כמו ברוך מרזל ומיכאל בן ארי הודיעו כי הם לא מגבים את כל מהלכיו. במסגרת הזעם הימני, כאמור, הופנו כלפיו קריאות בוז כאשר הוא אמר כי הוא חולק על חלק מעמדות כהנא.

גם מהצד השני חטף בן גביר, לאחר שעמית סגל כתב כי "הרב כהנא היה גזען שיזם חוקים מבחילים בסגנון נירנברג. הוא נרצח בפיגוע טרור מתועב בידי ערבי. אלא שהשתתפות באזכרתו איננה רק בשל הירצחו בפעולות טרור, אחרת לא היה יום בלי שש אזכרות, אלא בשל משנתו. שומר נפשו, בטח שליח ציבור, ירחק מהאירוע הזה שמטרתו בראש ובראשונה עידוד גזענות בישראל".