בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף תשתיות טרור של ארגון הטרור חמאס

השקט בן השלושה חודשים מאז מבצע "עלות השחר" הופר אמש עם הישמע צבע אדם במספר ישובים במועצה האזורית אשכול | בתגובה לשני מטחי הרקטות שירו המחבלים ברצועה מטוסי חיל האוויר תקפו מתחם לפיתוח וייצור רקטות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/11/22 07:21 י בחשון התשפג

בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף תשתיות טרור של ארגון הטרור חמאס
תקיפה ברצועה, ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

לאחר כמעט שלושה חודשי שקט, ומעט לאחר השעה 21:00 אמש (ה') נשמעו אזעקות צבע אדום במספר יישובים במועצה האזורית אשכול. "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שוגר מיירט כיפת ברזל. השיגור ככל הנראה יורט", נמסר מדובר צה"ל, שעדכן מאוחר יותר כי נורה מטח נונסף: "זוהו שלושה שיגורים כושלים משטח רצועת עזה אשר נפלו בשטח הרצועה. כתוצאה מהשיגורים הופעלה התרעה ביישומון בשטח פתוח בלבד". בתגובה לירי, תקף הלילה צה"ל ברצועת עזה.

מטוסי קרב תקפו הלילה אתר צבאי תת-קרקעי במרכז רצועת עזה המשמש כמתחם לפיתוח וייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס ברצועה. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורים מעזה במטרה לפגוע בניסיונות ההתעצמות וההתחמשות הרקטית של ארגון הטרור חמאס.

"ארגון הטרור חמאס הוא הנושא באחריות לנעשה ברצועת עזה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות כנגד מדינת ישראל", נמסר.

התקיפה הלילה |

התקיפה הלילה | צילום: דובר צה"ל

ממועצה אזורית אשכול נמסר לאחר מטח הרקטות הראשון, כי "אזעקת צבע אדום נשמעה לפני מספר דקות ביישובים במועצה, ככל הנראה בוצע יירוט. לא ידוע על נפילות". במועצה ציינו כי "בשלב זה אין הנחיות לתושבים". בגיאהד האיסלאמי לקחו אחריות על השיגורים ואמרו כי הירי מגיע כנקמה על חיסולו של מחבל הג'יהאד הבוקר בג'נין: "תגובה להתנקשות במפקד גדודי אל-קודס בג'נין".