ארבעה מיליון וחצי ישראלים כבר הצביעו: אחוז ההצבעה ממשיך לטפס | כל העדכונים

מיליוני ישראלים בעלי זכות בחירה יצאו לממש את זכותם הדמוקרטית, ושיעור המצביעים עומד על אחוז גבוה במיוחד. בשעות הלילה יגיעו הפוליטיקאים למטות המפלגות לאחר תוצאות המדגמים, והתוצאות הסופיות יגיעו עד יום חמישי בצהריים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/22 19:23 ז בחשון התשפג

ארבעה מיליון וחצי ישראלים כבר הצביעו: אחוז ההצבעה ממשיך לטפס | כל העדכונים
צילום: Michael Giladi/Flash90

החל משעות הבוקר המוקדמות הגיעו המוני ישראלים לקלפיות כדי לתת את קולם למפלגות השונות בבחירות לכנסת ה-25. זו הפעם חמישית בשלוש השנים וחצי האחרונות בה נדרשים האזרחים להכריע את עתיד הכנסת והממשלה, בתקווה למעט יציבות פוליטית. שעות בודדות נותרו עד לסגירת הקלפיות, ובערוצי הטלוויזיה כבר ממתינים לפרסום המדגמים בשעה 22:00 בערב. התוצאות הסופיות יגיעו עד יום חמישי בצהריים לאחר ספירת כ-400 אלף קולות שיגיעו מהמעטפות הכפולות, הכוללות גם את הצבעות חולי הקורונה.

שיעור ההצבעה נכון לשעה 20:00: 66.3% 

נכון לשעה 20:00 אחוז ההצבעה עומד על 66.3% כאשר מספר המצביעים עומד על 4,498,410, כאשר בבחירות קודמות אחוז ההצבעה עמד על 60.9% אחוז, מדובר ביותר מכחצי מיליון בוחרים יותר מהבחירות הקודמות. 

שיעור ההצבעה נכון לשעה 19:00: 62.5%

אחוז ההצבעה עד לשעה 19:00 עומד על כ-62.5%. מדובר בנתון הגבוה ביותר מאז שנת 1999. מספר המצביעים, נכון לשעה 16:00, עומד על 3,224,350. שיעור ההצבעה מהווה עלייה של כ-5.2% מאותה השעה, במערכת הבחירות לכנסת ה-24. הנתונים מבוססים על שקלול של כ-8,240 מזכירי ועדות קלפי, המהווים כ-65.9% מכלל הקלפיות ושקלול של 669 מתוך כ-700 קלפיות המדגם.

דודי חסיד מסביר

במשדר כאן 11 פרשן הסוקר דודי חסיד, שכאמור, יפרסם בשעות הקרובות את המדגם שלו, את המצב בשטח: "ההשפעות של אחוז הצבעה גבוה עשויות להיות סותרות, אבל דבר אחד ברור", הוא מסביר. "המפלגות הקטנות עשויות לשלם את המחיר". בין המפלגות שמתנדנדות, כידוע, הם הבית היהודי של שקד, העבודה ומרצ, וגם המפלגות הערביות.

16:00 - יושב ראש עוצמה יהודית טס לשרון במסוק: "גנץ יהיה באופוזיציה ואני אוכל להיות השר לביטחון פנים"

יושב ראש עצמה יהודית איתמר בן גביר המריא במסוק משדה תימן לאיזור השרון לאחר שלטענת נציגי עצמה יהודית יש התחזקות של גנץ בקלפיות בשרון. "חרשנו את הדרום, אבל קיבלנו עכשיו דיווחים שגנץ מתחזק בקלפיות בשרון, אם אנחנו נהיה גדולים – גנץ יהיה באופוזיציה ואני אוכל להיות השר לביטחון פנים. אם נהיה קטנים – יש סכנה לממשלה עם גנץ. חייבים למנוע את זה. חייבים ממשלת ימין".

12:30 - פעיל מרצ תועד מבזה תפילין

פעיל פוליטי של מפלגת מרצ, ניגש היום לדוכן של חב"ד בנתניה כשהוא לבוש בחולצת המפלגה, וביזה  תפילין בצורה קשה. חוקרי תחנת המשטרה בנתניה פתחו בחקירה עם קבלת הדיווח, ובתום החקירה יועברו ממצאיה לעיון והחלטת התביעות בהתאם. הפעיל בן ה-61 נחקר בחשד לעבירת פגיעה ברגשי דת. הוא הגיע לדוכן של חב"ד בעיר הממוקם סמוך לקלפי בבית ספר והצמיד תפילין לאיבר מינו. עוד הוא נראה כמי שמניף את התשמיש הקדוש בזלזול רב.