ראש הממשלה לשעבר על נתניהו: "שיילך לכל הרוחות"

אהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר שישב מאחורי סורג ובריח, תקף בחריפות את יו"ר הליכוד והביע את דאגתו אם הוא יצליח להרכיב ממשלה: "אני מקווה שלא תקום ממשלה פשיסטית בישראל, ממשלה שבן גביר הוא מרכיב מרכזי בה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/22 10:04 כו בתשרי התשפג

ראש הממשלה לשעבר על נתניהו: "שיילך לכל הרוחות"
אולמרט תוקף את נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה וחבר הכנסת מטעם הליכוד לשעבר, אהוד אולמרט מרבה להתראיין לתקשורת המקומית כאן בישראל ולתקשורת העולמית. בראיונותיו לא חוסך ראש הממשלה לשעבר במילים, וכשמדובר ביו"ר הליכוד וראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, הוא מרבה לתקוף כמעט ללא רסן. בראיון לרדיו 103FM הבוקר (ו'), תקף אולמרט בחריפות את יו"ר הליכוד.

אולמרט ונתניהו

אולמרט ונתניהו צילום: פלאש 90. דניאל בר און

"יהיה מאוד משמעותי לחיי מדינת ישראל שהוא יילך לכל הרוחות ויעזוב את החיים הפוליטיים", אמר אולמרט. על האפשרות שתוקם ממשלה על ידו אמר: "אני מקווה שלא תקום ממשלה פשיסטית בישראל, ממשלה שבן גביר הוא מרכיב מרכזי בה היא ממשלה פשיסטית".

ברקע התביעה נגד אולמרט | נתניהו: "שרה, יאיר ואבנר - אני אוהב אתכם"

האיבה בין אולמרט נתניהו רק הולכת וגוברת עם השנים. משפחת נתניהו הגישה תביעת לשון הרע נגד אהוד אולמרט, לאחר האחרון כינה אותם 'חולי נפש' במסגרת אחד מהראיונות שהעניק לכלי התקשורת אודות יו"ר הליכוד. בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בתל אביב עלה נתניהו לדוכן העדים והסביר כי לא מדובר בהבעת דעה או הכפשה הרווחת בין פוליטיקאים, אלא, "כקביעת עובדה קלינית, דבר חד, זה נאמר על ידי ראש ממשלה לשעבר כממתיק סוד, כאילו יש לו חוות דעת מוסמכת והוא משתף את הציבור". 

בדף הפייסבוק שלו, כתב נתניהו מילים מחזקות לרעייתו ושני בניו. "שרה, יאיר ואבנר, אני אוהב אתכם. אני גאה בכם. רעייתי שרה ובניי יאיר ואבנר נמצאים תחת מתקפה מרושעת, שקרית ואכזרית כבר יותר מ-20 שנה. זה לא מגיע להם. זאת לא אשמתם".

הפכת אותם לשק חבטות רק בשביל ניגוח פוליטי זול, תתבייש ותתנצל

בסיום דבריו, כתב נתניהו כמה מילים לאולמרט: "בדיבה ובשקרים שלך אתה פגעת היום בהמוני ישראליות וישראלים שמתמודדים באמת עם אתגרים נפשיים. הפכת אותם לשק חבטות רק בשביל ניגוח פוליטי זול. תתבייש ותתנצל".

כזכור, בית משפט דחה את בקשתו אולמרט להעביר את נתניהו בדיקה פסיכיאטרית יחד עם אשתו, שרה ובנם יאיר. במהלך הדיון שאל השופט, סגן נשיא בית משפט השלום בתל אביב עמית יריב, את אולמרט: "באילו אמצעים נקטת כשאמרת כי כל רופא פסיכיאטר היה צריך לאשפז את יאיר ושרה נתניהו?". אולמרט השיב: "שמעתי הקלטות של בני המשפחה והתייעצתי עם מומחים שמכירים אותם והעידו בפני על התנהגויות שנכנסות להגדרה של מה שבאופן פופולרי נקרא התנהגויות לא נורמליות מוטרפות".