מחזירים את הכבוד הלאומי - מגיעים לצעדת השומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/22 20:24 יג בתשרי התשפג

מחזירים את הכבוד הלאומי - מגיעים לצעדת השומרון
ארכיון, צילום: מועצה אזורית שומרון

בחוה"מ סוכות תחודש מסורת צעדת השומרון של גוש אמונים לתחנת הרכבת סבסטיה. ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "דווקא עכשיו אני קורא להמונים, להגיע לצעדת השומרון, לתת יחד איתנו תשובה ניצחת לטרור, ולהחזיר את הכבוד הלאומי, לא ישברו אותנו, עם ישראל חי!"

צעדת השומרון חוזרת: לציון 55 שנה לשחרור השומרון, במועצה האזורית מחזירים את מסורת גוש אמונים ומשחזרים בצעדת ענק את צעדת השומרון של ראשוני החלוצים - אנשי גוש אמונים לתחנת הרכבת סבסטיה. הצעדה תתקיים ביום הראשון של חול המועד סוכות ה 11.9, תצא מצומת הישוב שבי שומרון ותגיע עד לתחנת הרכבת בסבסטיה, בצעידה קצרה ונעימה לכל המשפחה, בהשתתפות אלפי צועדים, אישי ציבור רבנים וחברי כנסת.

עם סיום הצעדה יתקיים אירוע ענק בתחנת הרכבת הישנה בסבסטיה עם הזמרים שולי רנד ויהונתן רזאל ובהשתתפותם של מקימי ומייסדי התיישבות בשומרון, לצד הפנינג לילדים, הפעלות שונות ודוכני מזון. 

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן קורא לציבור להגיע דווקא עכשיו, להרים את הרוח ולחזק את ההתיישבות ורוח העם:

"אני קורא לציבור בארץ, דווקא עכשיו, להגיע לצעדת השומרון, לצעוד איתנו בשבילים בהם צעדו ראשוני המתיישבים, שיכלו לחום ולקור, והקימו התיישבות לתפארת בת חצי מליון מתיישבים. כך גם אנחנו היום, נצעד יחד, נחדש את רוח גוש אמונים וניישר את עמוד השדרה הלאומי.

דווקא עכשיו כשהטרור מרים ראש עלינו לצאת באמירה ברורה, ללכת בשבילי ארצנו ולהבהיר, לא יעצרו אותנו, לא יכופפו את מדינת ישראל ועם ישראל". 

האירוע אותו מפיק אגף ישובים במועצה מצטרף לשלל אירועים שיתקיימו במהלך חול המועד סוכות ברחבי מועצה אזורית שומרון יחד עם תיירות שומרון, בין השאר פסטיבל ה'מרפסת של המדינה' בפדואל,  אירועי תיירות ביצהר ובהר כביר, אירועים בגן הלאומי הר גריזים,  סיורים ושחקנים בשומרון העתיקה, סנפלינג יחודי במצוקים בהר ברכה, סיורים, מעיינות והיקבים יהיו פתוחים לשלל המבקרים ועוד שלל אירועים שונים. כמו כן תתקיים כמידי שנה בחול המועד כניסה גדולה לקבר יוסף כחלק מהקריאה של המועצה להחזרת הנוכחות היהודית במקום.