שופטת בית המשפט העליון בדימוס שושנה נתניהו הלכה לעולמה

נתניהו כיהנה כשופטת בבית המשפט העליון בין השנים 1981–1993, וזכתה בתואר יקירת העיר ירושלים לשנת 2003 | בעלה, פרופ' אלישע נתניהו, היה דודו של יו"ר הליכוד וראש הממשלה לשעבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/22 11:20 יב בתשרי התשפג

שופטת בית המשפט העליון בדימוס שושנה נתניהו הלכה לעולמה
צילום: זיו קורן, לע"מ

שופטת בית המשפט העליון בדימוס, שושנה נתניהו, נפטרה במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) בגיל 99. נתניהו התחילה לכהן כשופטת בבית המשפט העליון בשנת 1981 עד פרישתה בשנת 1993.  בעלה, פרופ' אלישע נתניהו, היה דודו של יו"ר הליכוד, וראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו.

יו"ר הליכוד וראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו ספד: "משפחתי ואני חשים כאב כפול עם פטירתה של שושנה נתניהו ז''ל – ראשית, על לכתה מאיתנו של דודה אהובה, שהייתה מעמודי התווך של משפחתנו. שנית, על הסתלקותה של משפטנית מן השורה הראשונה, שתרמה רבות למערכת המשפט ולגופים אחרים בישראל".

נתניהו: רדיפת הצדק הנחתה את שושנה בשבתה על כס המשפט

יו"ר הליכוד הוסיף ואמר כי "שושנה הגיעה לגיל מופלג כשמאחוריה מסכת חיים עשירה. היא עלתה ארצה ב-1924 ופילסה את דרכה המקצועית בנחישות ובכישרון. בצד זאת הקימה עם דודי היקר, פרופ' אלישע נתניהו ז''ל, שהיה מתמטיקאי בעל שם עולמי, משפחה חמה ואוהבת. רדיפת הצדק הנחתה את שושנה בשבתה על כס המשפט. פסקי הדין שיצאו מתחת ידיה בבית משפט השלום, בבית המשפט המחוזי ובבית המשפט העליון התאפיינו בניתוח יסודי ומעמיק של הסוגיות שעל הפרק. בד בבד היא תמיד ראתה את האדם שניצב לפניה, מתוך גישה אנושית ונועם הליכות.

"מדינת ישראל הייתה יקרה מאוד לליבה של שושנה. גם מעבר לתחום המשפט, היא ביקשה לתרום ליעילותן של מערכות אקדמיות וציבוריות כשלנגד עיניה טובתם של כל אזרחי המדינה. בשם כל המשפחה אני שולח תנחומים לבני דודיי היקרים - נתן ודני נתניהו על לכתם של אמם האהובה, דודה שושנה שלנו. יהי זכרה ברוך".

שושנה נתניהו הייתה מעמודי התווך של שופטי ישראל

הרשות השופטת הודיעה בצער רב על פטירתה וציינה כי היא הייתה מעמודי התווך של שופטי ישראל. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נשיאי ושופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, מנהל בתי-המשפט וכל שופטי ישראל הודיעו כי הם משתתפים באבלה הכבד של המשפחה.

נתניהו נולדה בשנת 1923 בשם שושנה שנברג בעיר דנציג שבגרמניה. בשנת 1924, עלתה יחד עם משפחתה לארץ ישראל והתחילה את לימודיה בבית הספר הריאלי בחיפה. בשנת 1941 החלה בלימודי משפטים בבית הספר המנדטורי למשפטים וסיימה את לימודיה בשנת 1946. כשנה לאחר מכן, הוסמכה לעורכת דין והחלה את עבודתה במשרד עורך הדין אמנון ליפשיץ.

בשנת 1961 מונתה לכהן כשופטת בבית המשפט השלום בחיפה. בשנת 1974 מונתה לשופטת של בית המשפט המחוזי בחיפה. כאמור, בדצמבר 1981 מונתה לשופטת בפועל של בית המשפט העליון ובהמשך מונתה לכהן כשופטת של קבע בבית המשפט העליון, בו כיהנה עד לפרישתה בשנת 1993. בשנת 2003, זכתה בתואר יקירת העיר ירושלים.

שר המשפטים: תרמה תרומה משמעותית למשפט ולחברה

שר המשפטים, גדעון סער ספד לשופטת: "הצטערתי לשמוע על פטירתה של השופטת שושנה נתניהו, שתרמה תרומה משמעותית למשפט ולחברה. נתניהו היתה האשה השניה שכיהנה בבית המשפט העליון. היא כיהנה בכל ערכאות השיפוט,מבית משפט השלום בחיפה ועד הערכאה הגבוהה ביותר. עמדה בראש הועדה שהביאה לחקיקת חוק ביטוח בריאות ממלכתי. תנחומי למשפחתה".