קרב היועמ"שיות: לפסול או לא לפסול את שיקלי

היום יערך הדיון בבג"צ הנוגע לפסילתו של עמיחי שיקלי מריצה בליכוד. מחלוקת בין היועצת המשפטית לממשלה לבין היועצת המשפטית של הכנסת בנוגע לפסילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/22 11:01 יא בתשרי התשפג

קרב היועמ"שיות: לפסול או לא לפסול את שיקלי
גלי בהרב מיארה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הדיון בפסילת שיקלי. היום יערך בבג"צ הדיון הנוגע בפסילתו של חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי מריצה במפלגת הליכוד. על רקע הדיון, שתי חוות דעת מנוגדות שסיפקו היום היועצת המשפטית של הכנסת והיועצת המשפטית לממשלה.

חוות הדעת המנוגדות של היועמ"שיות

עו"ד שגית אפיק

עו"ד שגית אפיק צילום: דוברות הכנסת

מוקדם יותר פרסמה היועצת המשפטית של הכנסת, שגית אפיק חוות דעת בה היא קובעת: "יש לאפשר לשיקלי להתמודד". מנגד פרסמה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה חוות דעת מנוגדת, בה צידדה בדעתו של השופט עמית שפסל את שיקלי מריצה במפלגת הליכוד. בחוות הדעת טוענת בהרב מיארה: "יש לפסול את שיקלי, לשופט עמית הייתה סמכות לפעול כפי שפעל".

החלטת השופט עמית בנוגע לשיקלי

כזכור, השופט יצחק עמית, יו"ר ועדת הבחירות קבע כי בנסיבות הנוכחיות, לא ניתן לראות בהתפטרות כהתפטרות בסמוך – זאת מכיוון שיקלי התמהמה מאוד בהגשת הערעור, ובמשך כל התקופה שאחרי ההכרזה המשיך לפעול נגד סיעתו בהצבעות מהותיות. לכך יש לצרף גם את כל התקופה מאז הקמת הממשלה ועד ההכרזה עליו כפורש.

בליכוד ערערו, שיקלי תקף

במפלגת הליכוד ערערו על ההחלטה, בערעור נכתב כי: "מן הראוי להדגיש שעם כל הכבוד, חוסר הצדק שנגרם לחכ"ל שיקלי זועק לשמים. אין אדם סביר שיוכל להבין איך יכול להיות שבית משפט מחוזי בהרכב שלושה שופטים ממליץ לצדדים לנהוג בדרך מסוימת, הם מקבלים את ההמלצה, פועלים לפיה, משנים את מצבם לרעה ולאחר מספר חודשים ולאחר שהם כבולים בפעולות שעשו בהסתמך על פסק הדין, נמסר להם שהוויתור שעשו על סמך הצעת בית המשפט הנכבד תופס, אולם דברי בית המשפט שלטובתם, שעל בסיסם התבססה החלטת הצדדים, אינם תופסים".

שיקלי

שיקלי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על ההחלטה של יו"ר הוועדה, הגיב שיקלי ואמר כי "זאת החלטה הזויה ורדיקלית. הם אישרו לאנשים שתומכים בטרור להתמודד, אותי פוסלים?! השופט יצחק עמית הוא פוליטיקאי בגלימה, אף אחד לא יישב בשקט לנוכח העוול הזה".