שקד דורשת להביא את ההסכם לכנסת: "זכותו של הציבור בישראל להכיר את הפרטים"

ברקע השיחות והביקורת הגוברת על חתימת ההסכם בין ישראל ללבנון, חברת הקבינט איילת שקד קוראת להביאו אל הכנסת ולאשר אותו שם "אסור בשום אופן שהסכם כזה חשוב יעבור בלי ביקורת של הריבון האמיתי וזו כנסת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/22 11:35 ח בתשרי התשפג

שקד דורשת להביא את ההסכם לכנסת: "זכותו של הציבור בישראל להכיר את הפרטים"
שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תתקע את ההסכם?: שרת הפנים וחברת הקבינט איילת שקד התייחסה להסכם שעומד להחתם בין ממשלת לבנון לישראל וקראה להביאו אל הכנסת ולאשר אותו שם, לטענת שקד, אסור שהסכם כזה חשוב יעבור בלי ביקורת של הריבון האמיתי - כנסת ישראל. 

אסדת כריש

אסדת כריש צילום: דובר צה"ל

זכותו של הציבור בישראל להכיר את פרטיו של ההסכם.
לא יעשה כאן שום מחטף והכל חייב להיות בשקיפות מלאה

בחשבון הטוויטר שלה צייצה שקד "בכל הנוגע להסכם עם לבנון: אסור בשום אופן שהסכם כזה חשוב יעבור בלי ביקורת של הריבון האמיתי וזו כנסת ישראל. ההסכם הזה חייב להגיע לאישורה של הכנסת. זכותו של הציבור בישראל להכיר את פרטיו של ההסכם. לא יעשה כאן שום מחטף והכל חייב להיות בשקיפות מלאה". 

דיוויד פרידמן: "100% ללבנון ו-0% לישראל. אשמח להבין איך הגענו לשם"

מוקדם יותר תקף שגריר ארה"ב בישראל לשעבר דיוויד פרידמן את ההסכמה ואמר "בילינו שנים בניסיון לתווך עסקה בין ישראל ללבנון על שדות הגז הימיים השנויים במחלוקת. התקדמנו בתהליך עם 60%-55 מהשטח ללבנון ו-40-45% לישראל. איש לא דמיין אז 100% ללבנון ו-0% לישראל. אשמח להבין איך הגענו לשם"

כזכור, אמש (א') הכריז ראש הממשלה, יאיר לפיד כי ההסכם עם לבנון על סף חתימה, ומאז הרוחות סוערות. נתניהו טען כי ההסכם לא יכובד, וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ אף קרא לראשי גוש הימין שלא לכבד את ההסכם.