בחירות 2022

"מפלגה של ספרדים" | לפיד הורה לפטר את האחראי

באתר המיועד לדוברי רוסית פרסמה מפלגתו של ראש הממשלה מסר לפיו הליכוד היא מפלגה של ספרדים, לאחר מכן התנצלו: "הנכתב באתר נעשה על ידי עורך חיצוני ללא ידיעה או אישור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/22 17:56 יט באלול התשפב

"מפלגה של ספרדים" | לפיד הורה לפטר את האחראי
לפיד, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בחירות 2022: שעות ספורות לפני סגירת רשימות המתמודדים של המפלגות לקראת הבחירות הכלליות לכנסת ה-25 שיערכו בחודש נובמבר, תקרית מביכה התגלתה במפלגה של ראש הממשלה יאיר לפיד. באתר של מפלגת יש עתיד המיועד לקהל הרוסי נכתב על מפלגת הליכוד כי היא "כבר לא מייצגת את כל החלקים של הציבור הישראלי, זנחה את האידאולוגיה שלה והפכה לכזו שמייצגת רק את הסקטור הספרדי".

בליכוד כמובן לא פספסו את ההזדמנות ומסרו בתגובה: "לגזענות של לפיד אין גבולות. הליכוד היא המפלגה של כל עם ישראל ואנחנו גאים בכך". זמן מה לאחר מכן ירד המסר מהאתר וממפלגת יש עתיד נמסר בתגובה כי "הנכתב באתר נעשה על ידי עורך חיצוני ללא ידיעה או אישור של יש עתיד, ובוודאי שאינו משקף את ערכי המפלגה ולא את דרכה. לפיכך, זה נמחק לאלתר ונבדקו גם כל יתר התכנים".

לפיד: "המשפט שנמחק אינו רק גזעני, הוא גם לא נכון"

מאוחר יותר, ראש הממשלה לפיד התייחס לנושא באריכות ובפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו כתב כך: "לפני שעתיים הוריתי להוריד מהרשתות את כל החומר ברוסית של קמפיין יש עתיד ולפטר בו במקום את מי שכתב את זה. אצלנו לא יהיו גילויי גזענות משום סוג, וכלפי אף אחד. מי שיגיד או יכתוב משהו גזעני יעוף מיש עתיד באותו יום.

נתניהו כמובן מיד החל לחגוג על המשפט הזה, מפני שהוא לעולם לא יחמיץ הזדמנות להסית ולסכסך. הוא יודע כמובן שאיש מאתנו לא ראה את זה קודם, הוא יודע שהעפנו את האתר כולו מהרשת, אבל מה אכפת לו. העיקר שיש לו עוד הזדמנות לגרום לחברה הישראלית לשקוע לביצת השנאה.

המשפט שנמחק אינו רק גזעני, הוא גם לא נכון. בצמרת יש עתיד יש הרבה יותר ספרדים מאשר בליכוד. כשהייתי במרוקו עם השר מאיר כהן, שהוא יליד העיר מוגדור, הוא הסב את תשומת ליבי לכך שאני האשכנזי היחיד בחמישיה הראשונה של המפלגה. עד לאותו רגע איש מאתנו לא שם לב לכך. מעציב אותי שאני צריך בכלל לציין את זה.

במדינת ישראל הייתה במשך שנים אפליה כלפי מזרחים. מי שמכחיש את זה טומן את ראשו בחול. האפליה הזו יצרה פערים בשכר ובהזדמנויות שאנחנו צריכים להתמודד איתם. לא להסתיר אותם, לא לטעון "שזה היה פעם", אלא ללכת לתקן. לתת הזדמנויות חדשות בפריפריה, לשפר את החינוך, לקום כל בוקר מחדש נחושים לצמצם את הפערים החברתיים. זה מה שיש עתיד עושה. זו דרכנו.