מדינת ישראל נערכת לשיקום ארוך טווח לאחר אירוע אסון כתוצאה מרעידת אדמה

במסגרת החלטת הממשלה בנושא תכנית לשיקום ארוך טווח אחר רעידת אדמה הוחלט לגבש תכנית לאומית ולהיערכות ממשלתית להובלתה וליישומה בתחומים שונים: "רעידת אדמה חזקה בישראל אינה שאלה של אם תתרחש, אלא מתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/22 09:25 יא באלול התשפב

מדינת ישראל נערכת לשיקום ארוך טווח לאחר אירוע אסון כתוצאה מרעידת אדמה
אילוסטרציה, צילום: Yaniv Nadav/Flash90

ישיבה ראשונה של הצוות הבין-משרדי הייעודי להכנת תכניות לשיקום ארוך טווח אחרי רעידת אדמה נערכה אמש (ג'). במסגרת החלטת הממשלה בנושא תכנית לשיקום ארוך טווח אחר רעידת אדמה הוטל על מנכ"לית משרד ראש הממשלה, נעמה שולץ, בשיתוף עם רשות החרום הלאומית (רח"ל) וועדת ההיגוי הבין משרדית לרעידות אדמה במשרד הביטחון, לגבש תכנית לאומית ולהיערכות ממשלתית להובלתה וליישומה בתחומים שונים, לרבות בינוי עירוני, שיקום אדם וקהילה, כלכלה פיננסית וריאלית, סביבה ותשתיות לאומית. בנוסף, כחלק מההחלטה יש לגבש תכנית בנושא תשתית ארגונית וחקיקתית. 

במהלך ישיבת הצוות, הוצגה מסגרת ההיערכות לקראת רעידות אדמה (תרחיש הייחוס) ומקרי בוחן מהעולם. כמו כן, נדונו תהליכי העבודה לקראת גיבוש התכנית. 

כחלק מלקחי הקורונה, מדינת ישראל שמה לה ליעד לעמוד בשורה אחת עם מדינות העולם המתקדמות, ולגבש מבעוד מועד אסטרטגיה שיקומית, שתסייע בניהול ההתמודדות עם אסונות עתידיים. נוסף על כך, הכנת תכניות אלו תסייע לנצל משברים עתידיים גם לטובת שיפור וטיוב המערכות הקיימות, בתפיסה של Build back better, כך שינוצלו הזדמנויות הייחודיות לרגעי משבר.

מנכ"לית משרד ראש הממשלה אמרה בפתח הדיון: "רעידת אדמה חזקה בישראל אינה שאלה של אם תתרחש, אלא מתי. ממשלת ישראל שמה לה למטרה להגביר את ההיערכות לקראת רעידת אדמה חזקה ומקרי חירום נוספים, הן בשלבי מניעה וצמצום הנזקים והן בשלבי השיקום. היום אנחנו רותמים את כל משרדי הממשלה על-מנת להבטיח מוכנות טובה יותר של מדינת ישראל לחירום".