ביקור היסטורי: ננסי פלוסי נחתה בטייוואן

הדמוקרטית הבכירה בארה"ב נחתה היום בטייוואן, מהלך שגרם לסינים לזעום. הם מיד החלו בתרגילים צבאיים שכוללים אש חיה |משרד החוץ הסיני קבע כי הביקור מהווה "פגיעה חמורה בריבונותה ובשלמותה הטריטוריאלית של סין"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 02/08/22 19:55 ה באב התשפב

ביקור היסטורי: ננסי פלוסי נחתה בטייוואן
ננסי פלוסי, צילום: shutterstock

יו"ר בית הנבחרים והדמוקרטית הבכירה בארה"ב, ננסי פלוסי, שמובילה השבוע משלחת רשמית של הקונגרס לאסיה, ביקרה ביום שלישי בטייוואן ללא הודעה מוקדמת, מהלך שהסלים את המתיחות בין בייג'ינג לוושינגטון.

פלוסי היא הפקידה האמריקאית הבכירה ביותר שביקרה בטייוואן מאז שדובר הבית דאז ניוט גינגריץ' נסע לשם ב-1997. היא ביקרה באי ב-1999 אלא שאז היא לא הייתה בהנהגה. מחוקקים משני צדי המעבר הפצירו בפלוסי לצאת לטיול למרות אזהרות מסין מפני "השלכות חמורות".

סין גינתה מיד את ביקורה של פלוסי היום, ונשבעה כי "אלה שמשחקים באש ימותו על ידו", והודיעה על תרגילים צבאיים חדשים סביב טייוואן בהמשך השבוע, כולל תרגילי אש חיה. הביקור מייצג "הפרה חמורה" ש"פוגעת באופן חמור בריבונותה ובשלמותה הטריטוריאלית של סין", אמר משרד החוץ הסיני בהצהרה ביום שלישי לאחר הגעתה לטאיפיי.

"יש לאמריקה מחויבות לתמוך בדמוקרטיה של טייוואן"

פלוסי, מבקרת בטייוואן כחלק מסיור באסיה, למרות אזהרות חריפות של סין סביב הנסיעה, שאינה נתמכת על ידי הנשיא ביידן, מחר פלוסי אמורה לבקר בפרלמנטי הטייוואני ולהיפגש עם הנשיאה צאי אינג-וון.  ואז תטוס מחר לאחר ארוחת הצהריים, כך מסרה סוכנות הידיעות המרכזית הרשמית במדינה.

מיד עם ירידתה של פלוסי מהמטוס קיבלה את פניה משלחת דיפלומטית קטנה, שכללה את שר החוץ של טייוואן והנציגה האמריקנית הבכירה באי. פלוסי אמרה כשנחתה כי: "ביקור משלחת הקונגרס שלנו בטייוואן מוקיר את המחויבות הבלתי מעורערת של אמריקה לתמוך בדמוקרטיה התוססת של טיוואן".