ממשלתו במצבה החלש ביותר: קהיר הבהירה לחמאס שהיא רוצה את בנט בשלטון

ברקע שני השיגורים לעבר יישובי הדרום במהלך הלילה, עיתון "אל-ערבי א-ג'דיד" מפרסם פרטים מעניינים על מגעי השעות האחרונות בין קהיר, ממשלת ישראל וחמאס, לפיהם בקהיר חוששים מנפילתו של בנט ומהגעתה של "ממשלת ימין קיצונית יותר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/04/22 10:34 כ בניסן התשפב

ממשלתו במצבה החלש ביותר: קהיר הבהירה לחמאס שהיא רוצה את בנט בשלטון
יחיא סינוואר מארח פגישה עם הפלגים הפלשתינים בעזה, צילום: Atia Mohammed/Flash90

לאחר ירי הרקטות שבצעו מחבלים מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה והעיר שדרות, בעיתון "אל-ערבי א-ג'דיד" פורסמו הבוקר (ה') ציטוטים מפי מקורות מצריים המכירים את תיק התיווך בקהיר בין הפלשתינים וחמאס לממשלת ישראל בראשות נפתלי בנט. מדובר בפרטי המגעים של השעות האחרונות בנוגע לאירועים הביטחוניים בדרום.

המקורות אמרו כי קהיר ביקשה מארגון הטרור חמאס שלא לנצל את הנסיבות הנוכחיות, ולא לשגר טילים כלשהם מרצועת עזה "לעבר השטחים הכבושים או ההתנחלויות הסובבות את רצועת עזה". עוד נכתב כי האזהרה המצרית לחמאס באה עם נימוקים לפיהם ממשלתו של בנט נמצאת במצבה החלש ביותר.

מנגד, המקורות המצריים הוסיפו כי בקהיר העבירה מסר להנהגת חמאס לפיו קיים לחץ על ממשלתו של בנט בזמן הנוכחי וכי ייתכן ו"המצב הנוכחי יוביל להתפרקות הממשלה ולהגעתה של ממשלת ימין קיצונית יותר לשלטון, ובאותו זמן זה יחמיר את המצב". 

לילה של צבע אדום בדרום

נזכיר כי אמש בשעה 22:33 הופעלה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות, לאחר שמחבלים שיגרו רקטה אחת לעבר ישראל, הרקטה השניה תוך 48 שעות. אזעקות נשמעו בשדרות וביישובים איבים וניר עם שבמועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים בגוף בעקבות הירי, אך גבר כבן 70 לקה בחרדה ופונה לבית החולים ונזק קל נגרם לבית ולמכונית בעיר הדרומית. בגוף הרקטה נמצאו מאות כדוריות ברזל שמטרתם היתה להגדיל את הפגיעה והנזק. מערכת כיפת ברזל לא הופעלה.

בשעה 05:25: דובר צה"ל עדכן פעם נוספת על התרעה בשטח פתוח באזור עוטף עזה. נמסר כי "הפרטים בבדיקה". כחצי שעה מאוחר יותר, ב-05:53 עדכן דובר צה"ל כי זוהה שיגור כושל אחד משטח רצועת עזה שנפל בשטח הרצועה. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה ביישומון פיקוד העורף ובשטח פתוח בלבד.

בסך הכול במהלך הלילה נפגעו קל בגופם בדרכם למרחב המוגן ארבעה בני אדם באורח קל, ושניים נוספים לקו בהתקף חרדה. שניים מהנפגעים קל ושני פצועי החרדה פונו לבתי החולים, בנוסף לנפגע החרדה בן ה-70 בעקבות הירי הראשוני לשדרות.

תקיפת מתחם טילי נ"מ של ארגון הטרור חמאס, צפו: