אוחנה משיב ליאיר לפיד: ""דחליל חליפי נבוב שכמוך"

שר החוץ התייחס לפרשת האזנות הסתר של המשטרה באמצעות תוכנת "פגסוס", והאשים את הממשלה הקודמת. "יש דבר כזה אחריות מיניסטריאלית. זה קרה במשמרת שלהם. הם צריכים לתת תשובות לציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/22 15:11 ו באדר א'

אוחנה משיב ליאיר לפיד: ""דחליל חליפי נבוב שכמוך"
יאיר לפיד, צילום: Oliver Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, התייחס היום (ב') בפתח ישיבת סיעת יש עתיד לפרשת האזנות הסתר של משטרת ישראל. כזכור, על פי תחקיר מטריד של העיתון כלכליסט, נחשף כי בשנים האחרונות בוצעו מעקבים חריגים נגד אזרחים שונים, באמצעות תוכנת NSO המשמשת משטרים שונים ברחבי העולם ועיקר השימוש בה הוא נגד טרור. 

"אני רוצה להגיד כאן משהו פחות פופולרי, או פחות פופוליסטי לגבי פרשת פגסוס ומשטרת ישראל: אם המשטרה תתפרק רק הפושעים ישמחו. בזמן שאנחנו יושבים כאן, אלפי שוטרים בכל הארץ מגנים על חיינו, על רכושנו ועל בטחון ישראל. אין לנו עוד משטרה ואנחנו צריכים לשמור עליה". 
 
"יחד עם זאת, שומרי החוק צריכים להיות האנשים שמקפידים על החוק יותר מכולם. איש אינו חסין מבדיקה וחקירה. זו פרשה חמורה שמעיבה על הדמוקרטיה הישראלית. צריך עוד השבוע להחליט על הקמת ועדת חקירה. ממלכתית או ממשלתית, שתחקור את הפרשה באופן עצמאי ובלתי תלוי. זה הצעד הנכון לעשות, ואסור להתעכב אפילו רגע אחד נוסף". 


 
לפיד התייחס בדבריו גם לשר לביטחון הפנים לשעבר, אמיר אוחנה מהליכוד. "אני רוצה להדגיש עוד דבר מול כל הספינים: הנחקר הראשון של ועדת החקירה צריך להיות אמיר אוחנה. יש דבר כזה אחריות מיניסטריאלית. זה קרה במשמרת שלהם. הם צריכים לתת תשובות לציבור". אוחנה השיב לו: "דחליל חליפי נבוב שכמוך, אין לי שום בעיה להיות הראשון שיעמוד לחקירה, כי אין לי מה להסתיר. לא מאמין? בוא נלך שנינו לפוליגרף: אני על NSO , ואתה על השיחות עם נוני שהשחרת ביומן כדי שלא יתגלו. Deal?". חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה השיב לו: "אני דווקא חשבתי יותר בכיוון של סגלוביץ׳".