"אתה על השתק" חברת זום מפרסמת, כמה משתמשים סיפרו שלבשו פיג'מה בפגישות

בסקר חדש שערכה חברת זום, המאפשרת שיחות וידאו מרובות משתתפים, מוצגים נתונים על הרגלי "הזומרים" השונים, כאשר 75% מהמשתתפים נוהגים לנופף לשלום בסיום הפגישה, וכמה עשו זאת תוך כדי ספורט?

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/12/21 16:55 ג בטבת התשפב

חברת זום מפרסמת, כמה משתמשים סיפרו שלבשו פיג'מה בפגישות
צילום: zoom

מגיפת הקורונה, שגבתה את חייהם של המוני בני אדם ברחבי העולם, הביאה גם לשינויים דרסטיים בהרגלי החיים של כולנו. במהלך השנה החולפת, רבים מאיתנו נעזרו במסכים לצורך עבודה, לימודים ומפגשים עם המשפחה. בסקר חדש שערכה חברת זום, המאפשרת שיחות וידאו מרובות משתתפים, מוצגים נתונים על הרגלי "הזומרים" השונים, ונותנים הצצה לשאלות החשובות באמת: כמה זמן נמשכת פגישת זום הממוצעת? באיזו תדירות אנשים מנסים לדבר בזמן שהם על "השתק"? מי עוד מנופף לשלום בסוף שיחת זום?

מהנתונים שנאספו בחברה לאורך 12 חודשים נראה שהשימוש בזום בוצע בכמעט כל מדינה בעולם, כשהימים הפופולריים ביותר לפגישות זום היו דווקא ימי רביעי (עם יום שלישי וחמישי בדירוג אחריו). אורך הפגישה הממוצע היה 54 דקות, עם ממוצע של 10 משתתפים לפגישה. 80% ניהלו שיחות לצרכי עבודה, 67% לצרכים אישיים ו-25% עשו זאת במסגרת חינוכית. באופן משעשע, היום העמוס ביותר בזום השנה עד עתה היה דווקא ה-21 בינואר, שהוא במקרה גם "יום החיבוקים הלאומי" בארה"ב.

צילום: zoom

פחות מחצי מהנשאלים חשפו: עם פיג'מה בחלק התחתון

סקר עכשווי, שערכה החברה לקראת סופה של 2021, מראה מה בדיוק קרה בכל הפגישות האלה. מתוך 1700 משתתפי הסקר - ביניהם גם מישראל - 68% אמרו שהם מתלבשים בביגוד יומיומי רגיל לפגישות, אבל 41% מהנשאלים לבשו פיג'מה בחלק התחתון ואילו 2% הודו בפה מלא שהם לא מהססים לנהל שיחות זום בפיג׳מה מלאה. כמעט מחצית מהנשאלים (47%) אמרו שלדעתם לא מקובל לאכול בזמן פגישות בזום. 50% מדווחים שהם נוהגים להתקלח "רוב הזמן" לפני יום מלא שיחות זום ואילו 26% מהמשתמשים הצהירו שהם לא טורחים להתקלח לפני פגישות זום. 34% דיווחו שהשתתפו בשיעור כושר, או בישול בזום ולפי הסקר, 75% מהמשתמשים אמרו שהם מנופפים לשלום לחבריהם בתום הפגישות שלהם – כשיש רוב לנשים שעושות זאת.

ואיפה כל הכיף הזה קורה? הנתונים מראים ש-42% מהנסקרים השתתפו בפגישות הווידאו מהמיטה, 21% ניהלו את השיחות תוך כדי הליכה/ריצה ו-11% השתמשו בזום בהיותם בתחבורה ציבורית. מה שכן, 63% מהמשתמשים מעדיפים להצטרף לפגישה כשהמצלמה כבר דולקת. 

הסקר בחן גם את המשפטים הפופולריים ביותר שנאמרים במהלך שיחות זום. "את\ה על השתק!" היה ללא ספק המשפט הנפוץ ביותר עם 71%, כשאחריו "כולם יכולים לראות את המסך שלי?" - עם 57%. עוד משפטים פופולריים למדי היו "אני רק הולכ\ת זריז להביא כוס קפה" עם 34%, ו"סורי, זה הכלב שלי נובח" - עם 27%.