9 וחצי שנות מאסר לצעיר שדרס למוות רוכבי אופנים

יונתן פדידה שדרס בשנת 2019 שני רוכבי אופניים קיבל היום את גזר דינו בבית המשפט. השופטת התרשמה מלקיחת האחריות ומשפחות ההרוגים זעמו על זמן המאסר

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/21 10:52 כ בתמוז התשפא

9 וחצי שנות מאסר לצעיר שדרס למוות רוכבי אופנים
יונתן פדידה בבית המשפט, צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום על יונתן פדידה תשע וחצי שנות מאסר בעקבות האירוע הקשה בשנת 2019 בו דרס פדידה שני רוכבי האופניים תומר וינשטיין ויניב לוגאסי והביא למותם. המאשר ניתן במסגרת הסדר טיעון ופדידה הורשע בהמתה בקלות דעת. כמו כן לפדידה ניתנה חצי שנה מאסר על תנאי והוא יצטרך לשלם לכל אחת ממשפחות ההרוגים כ-100 אלף שקל.

 השופטת דנה מרשק מרום היא שנתנה את גזר הדין ליהונתן פדידה. מגזר הדין עולה בין היתר כי פדידה נהג במהירות מופרזת, ברכב בו ישנם שיפורים לא חוקיים והיה בהשפעה קלה של קנאביס שעישן יום קודם. השופטת אמרה בדיון כי: "הדמויות של יניב ותומר ליוו אותי וילוו אותי לעוד הרבה שנים, גם הכאב ילווה אתכם עוד הרבה שנים, אבל הוא לובש צורות ואני מקווה שתבחרו בחיים". והוסיפה כי: "התרשמתי מלקיחת האחריות המאוד כבדה של יונתן פדידה".

לצד המאסר והפיצויים יונתן פדידה קיבל פסילה בפועל מלהחזיק או לקבל רישיון נהיגה למשך 15 שנים מיום שחרורו ממאסר.

משפחות ההרוגים זעמו על החלטת השופטת ועסקת הטיעון. המשפחות אמרו כי: "בית המשפט גזר עונש חד-ספרתי, פחות מ-10 שנים על רוצח כביש שלקח את תומר ויניב" "מה אפשר להגיד? רק להתפוצץ מכעס, זה לא הרתעה, לא ענישה וזה לא מכבד". אמרו אחרי פסק הדין והוסיפו כי: "בית המשפט ממשיך לעודד ביום הזה מסוממים לנהוג על הכביש, את כל תעשיית הרכב הלא חוקית, את כל הנהיגה המופרזת. ממשיך להיות חוסר הרתעה - זאת בעיה של כל המדינה".