נערכים לפינוי אביתר: אלפי לוחמים הושמו בכוננות

היישוב אביתר לקראת פינוי, כך מסרו גורמים במערכת הביטחון לאתר וואלה, הגורמים מעריכים כי הפינוי יתבצע בימים הקרובים, וכי הוא עלול להיות מורכב וקשה יותר, תוך נסיון להימנע מעימות עם התושבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/21 16:22 יז בתמוז התשפא

נערכים לפינוי אביתר: אלפי לוחמים הושמו בכוננות
היישוב אביתר, צילום: דוברות אביתר

אלפי שוטרי וחיילי מג"ב מצויים בכוננות לקראת פינוי היישוב אביתר, במסגרת המבצע שזכה לשם "אורים ותומים" נערכים אלפי שוטרים וחיילים לפנות את היישוב אביתר כבר בימים הקרובים. הערכת המצב של הבכירים במשטרה ובמג"ב היא שהפינוי ימשך שעות רבות בשל הכמות הגדולה של הבתים והאנשים שצפויים להתנגד לפינוי היישוב. 

לאחר שבשבוע שעבר הגישו תושבי אביתר באמצעות עורכי דינם ערן בן ארי וד"ר חגי ויניצקי, השגה על צו התיחום שהוגש לישוב עי משרד הביטחון. עורכי הדין הגישו לבית המשפט ראיות המוכיחות כי הישוב אינו יושב על אדמות פרטיות וכי אדמות הישוב לא עובדו לפחות 21 שנה, אך גם ההשגה אין ביכולתה לדחות את הפינוי. לתושבים שעדיין מנסים להציל את היישוב בדרכים משפטיות יש עד יום שלישי הקרוב להגיש עתירה לבג"ץ שתמנע או תעכב את הפינוי. אם הבקשה לבג"ץ לא תתבצע עד הזמן שהוקצב או שהבקשה תידחה, הפינוי ייערך מיד. 

הבוקר קיימו המפלגות הציונות הדתית וש"ס סיור ביישוב האביתר וקראו להסדירו  יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיע הבוקר לישוב אביתר בשומרון. סמוטריץ' ואמר  "פתחתי את הבוקר באביתר עם ראש המועצה, יו"ר המזכירות, ויו"ר תנועת נחלה, יש מאות רבות של מאחזים לא חוקיים שמקימים גם בימים האלו ממש ערבים כאן מסביב, יש ישוב אחד שקם כאן על אדמה ששייכת לעם ישראל, הוקם כאן אחרי פיגועים קשים כדי לוודא שאנחנו לא חס וחלילה מחלישים אלא מחזקים את האחיזה שלנו באדמות ארץ ישראל.

"את אביתר ניתן להסדיר, את אביתר חייבים להסדיר, אל מול הרמת הראש והגאווה הגדולה של האויבים שלנו מסביב, אוי ואבוי לנו אם ניתן להם רוח במפרשים שתשפיל את היהודים ואת ההתיישבות הישראלית. אביתר חייבת להישאר במקומה ואני קורא לכל מי שיש לו יד ורגל בעניין, שר הביטחון, רוה"מ- אתם חייבים את הישוב הזה להשאיר ולהסדיר"

גם יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי קיים היום סיעור יחד עם חברי סיעתו באביתר ואמר "זה לא עניין נקודתי של אביתר, ולכן הדבר הראשון שאני אעשה עכשיו זה לפנות לרוה"מ נפתלי בנט לדרוש שהקבינט יתכנס ויאשר את הישוב. אסור שההחלטה הזאת תישאר בידי אלוף פיקוד מרכז זה לא עניין פרטי של אף אחד, צריך שהקבינט יבין את כל ההשלכות על המקום, על כל האזור ועל כל א"י. המדיניות מול הרש"פ, מול הפלסטינים, הם בונים כאן כל יום, כמה שרוצים ומה המשמעות הכל כך חשובה על האזור ועל הציר שאביתר יושב עליו. אני אעלה את העניין גם אבקש שכל האופוזיציה ללא יוצא מן הכלל תתייחס לעניין הזה, כי זה לא עניין פוליטי של סיעה כזו או אחרת, אנחנו יודעים לעשות הכל כדי שהישוב הזה ישאר" 

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, נפגש עם זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן בביתו, והציג בפניו את המאמצים הנעשים לאישור היישוב אביתר. בתום הביקור הצהיר הרב דרוקמן על תמיכה בישוב אביתר וחיזק את התושבים: "לתושבי אביתר היקרים, ב"ה על הקמת יישובכם. יירבו תושבכם ותעמיקו שורש בארץ חיינו. ברוכים תהיו כולכם" ברך הרב דרוקמן.