חזרה לשגרה: רק 129 חולים מאומתים חדשים

התחלואה ממשיכה להציג ערכים נמוכים, גם לאחר שבוטלה חובת עטיית המסכות באוויר הפתוח. אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 0.3%, מקדם ההדבקה עומד על 0.75 ו-187 חולים במצב קשה

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 20/04/21 10:13 ח באייר התשפא

חזרה לשגרה: רק 129 חולים מאומתים חדשים
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ירידת התחלואה והסרת המסכות באוויר הפתוח:  התחלואה ממשיכה להציג ערכים נמוכים, על רקע הישגי חיסון פייזר בישראל. הגם שהחל מהשבוע בוטלה חובת עטיית המסכות באוויר הפתוח. משרד הבריאות מדגיש כי "יש להמשיך ולהקפיד על עטייתן בחללים סגורים בהם הסיכון להדבקה גבוה עד פי 20 מאשר בשטח פתוח".

נתוני התחלואה: רק 129 חולים מאומתים חדשים, 187 חולים במצב קשה, אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 0.3% ומקדם ההדבקה עומד על 0.75. במקביל  5.35 מיליון אנשים כבר התחסנו במנה הראשונה, עם 88% מגילאי 50 ומעלה.

על ההתפרצות בהודו נמסר ממשרד הבריאות: "ההתפרצות בהודו נקשרת בוריאנט חדש בעל מוטציות דומות לאלו שבוריאנטים מדאיגים אחרים (הדרא"פי, הברזילאי והקליפורני). ככלל, שכיחות הוריאנטים הנקשרים בסיכון להדבקת מחלימים בעולם עולה. לאור ההתפרצויות הנרחבות בהודו, בברזיל ובמדינות רבות נוספות, החשש הינו שזנים אלו ימשיכו להתפתח ולצבור מוטציות נוספות, עד שבשלב מסוים יאיימו גם על מועילות החיסונים"