הכיף נמצא במקום הכי קרוב - רעיונות לבילוי ערב משפחתי

אתם רוצים ליצור גיבוש משפחתי, לרענן את האווירה, להפתיע את הילדים ולשמח את עצמכם? אפשר לעשות זאת גם בערב ביתי קסום | הנה כמה רעיונות

חדשות כיפה תוכן שיווקי 07/02/21 13:33 כה בשבט התשפא

הכיף נמצא במקום הכי קרוב - רעיונות לבילוי ערב משפחתי
צילום: shutterstock

כמה שעות של זמן איכות משותף עם המשפחה זה בדיוק מה שהילדים צריכים כדי לצבור חוויות חדשות. מבחינתנו כהורים, השאיפה היא כמובן לתכנן בילוי חינוכי שיש לו ערך מוסף אבל גם פעילות שתשאיר אותנו שמחים. ספציפית היום, אפשר להשיג את כל המטרות האלה אפילו בלי לצאת מהבית.

הנה למשל כמה רעיונות טובים לבילוי ערב משפחתי עם ילדים בטווח רחב של גילאים:

הכנת ארוחה 

סדנת בישול ביתית היא דרך מעולה ללמד את הילדים על הקשר בין חומרי הגלם והמצרכים שיש במזווה ובארון, לבין האוכל שמוגש על השולחן. אתם יכולים לבחור אם להכין יחד עם הילדים ארוחת בוקר, צהריים או ערב ועד כמה לערב אותם. הדבר החשוב הוא כמובן לשמור על הבטיחות ולהציב אותה בראש סדר העדיפויות, אבל גם להראות דוגמא אישית. 

בנוסף, הבונוס הוא שאחרי כמה שעות של הכנות תוכלו להרוויח את תחושת הסיפוק מארוחה טעימה ומשביעה. אם תתכננו היטב את הכמויות, אולי גם תציידו את המקרר באוכל ביתי לימים הקרובים. בהקשר הזה, הכי חשוב להשתמש בחומרי גלם טריים ועל הדרך להסביר לילדים על החשיבות של תזונה נכונה, השילוב בין פירות וירקות וכן הלאה. 

צפייה משותפת בסרט או סדרה

מעדיפים פעילות פאסיבית יותר? אין שום בעיה להזמין פיצה בפתח תקווה או בכל עיר אחרת בארץ, בזמן שאתם יושבים מול הטלוויזיה וצופים יחד עם הילדים בסרט חינוכי או בסדרת טבע. כל עוד תבחרו את התוכן ההולם והראוי, תופתעו לגלות עד כמה הפעילות הזו מעשירה את חיי המשפחה.

הסוד הוא ללוות את הצפייה בקריינות ופרשנות. תנו לילדים להעלות שאלות לגבי מה שמעניין אותם, תווכו להם במילים פשוטות את מה שמתרחש על המסך ושמרו על ראש פתוח ויצירתי. כאשר הפיצה תגיע והשליח ידפוק בדלת, כולכם יחד תוכלו לאכול בסלון כדי להפוך את האירוע לחוויה בלתי נשכחת.

משחקי קופסה או קלפים

יש גם פתרונות ביניים שבהם מצד אחד אתם לא מתעייפים יותר מדי, אך מצד שני שומרים על פעילות פחות או יותר אקטיבית. לכאן בדיוק נכנסים משחקי הקופסה או הקלפים, שחוזרים היום לאופנה ומאפשרים לכם לחזור לילדות. 

משחקי קופסה ומשחקי קלפים מתאימים לפעילות משפחתית לכל אורך השבוע, לרבות ערבי שישי וימי שבת. נסו למצוא משחק שמתאים לגיל של הילדים ושגם אתם אוהבים כדי לא להשתעמם, נהלו רישום של ניצחונות והפסדים ואל תשכחו להסביר את החוקים. אם תעשו את כל זה בצורה נכונה, תגלו שהבילוי בבית לא פחות מהנה ממה שיש בחוץ.