נתניהו לבעלי העסקים: "אעזור לכם בכל דרך, תחזיקו מעמד"

ראש הממשלה פונה לסוחרים ולבעלי העסקים, ומבקש מהם להמשיך ולשתף פעולה עוד כמה ימים. עוד אומר ראש הממשלה, כי הוא מודע לקשיים וכי בעלי העסקים יקבלו עזרה כלכלית נוספת בהמשך: "נעזור לכם לשקם את העסקים שלכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/20 12:16 יב בחשון התשפא

נתניהו לבעלי העסקים: "אעזור לכם בכל דרך, תחזיקו מעמד"
נתניהו, צילום: Yossi Aloni/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנה היום (ו') לבעלי העסקים לאחר שאמש התקבלה החלטה בקבינט הקורונה, כי חנויות הרחוב תפתחנה רק ביום ראשון 8.11. "לכל חבריי הסוחרים, אני יודע כמה קשה. אני מבקש מכם לשתף פעולה עוד כמה ימים. אנחנו התחייבנו לפתוח ביום ראשון הבא, אולי לפני אם התחלואה תרד, וזו הבעיה העיקרית - התחלואה מזנקת בכל העולם. הצלחנו בכוחות משותפים להוריד אותה, אנו לא רוצים שהיא תעלה בחזרה ואז נצטרך להטיל שוב מגבלות".

נתניהו אמר, כי כמו בעבר, בעלי העסקים יזכו לעזרה כלכלית נוספת בהמשך: "אני אעזור לכם בכל דרך, עזרנו לכם כלכלית, נעזור לכם בעוד אמצעים. תחזיקו מעמד, עוד כמה ימים תוכלו לפתוח ובעזרת השם נתגבר יחד על התחלואה ויחד על הקורונה. נעזור לכם לשקם את העסקים שלכם. אתם חשובים לי, אני שומע אתכם, אני מבין אתכם".

נזכיר כי שרי קבינט הקורונה אישרו אמש לפתוח מחדש, החל מיום ראשון הקרוב, את בתי הכנסת במגבלה של 10 אנשים במבנה סגור. גם המספרות, מכוני היופי וצימרים למשפחות גרעיניות - אושרו לפתיחה. כמו כן, אושרו פעילויות "אחד על אחד" דוגמת שיעורי נהיגה ואימונים אישיים.

פתיחת חנויות הרחוב נדחתה בשבוע ליום ראשון ה-8 בנובמבר, אך תלויה במדד התחלואה השבועי. אם יהיו מתחת ל-500 נדבקים יומיים, תוקדם הפתיחה שלהן לשבוע הבא. אם יהיו מעל 500 נדבקים ביום - פתיחתן תחכה לעוד שבועיים. עוד אישרו השרים את קיצור מתווה היציאה ל-6 שלבים. 

במסיבת עיתונאים שערך אתמול, הדגיש נתניהו כי על אף התחלואה הנמוכה, הקורונה עוד כאן. "כיום אנחנו עם שני אחוזי הדבקה" אמר נתניהו, "ואחת מהמדינות עם אחוזי התחלואה הנמוכים במערב, אולי הנמוך ביותר. זה לא אומר שהקורונה מאחורינו. מצבינו השתפר אבל אי אפשר להיכנס לשאננות. הקורונה כאן".