כך אפשרה המשטרה לפלג הירושלמי לקיים תפילות בבתי הכנסת | צפו

קצין משטרה בדרגת רב פקד, אישר לאיש הפלג הירושלמי במודיעין עילית לערוך תפילות בבית הכנסת בתקופת ימי הסגר. "הגיעה ניידת? אתם לא רוצים לשתף פעולה, זה בסדר, אני רק מבקש – כשמגיע שוטר תצאו החוצה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/20 22:01 כ בתשרי התשפא

כך אפשרה המשטרה לפלג הירושלמי לקיים תפילות בבתי הכנסת | צפו
אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקלטה שפורסמה הערב (ה') מוכיחה כי למשטרת ישראל היתה הסכמה שבעל פה עם פלגים מסוימים בציבור החרדי, על התעלמות מהפרת הנחיות משרד הבריאות ואף על שיתוף פעולה בעניין. הקלטת שיחה בין מפקד תחנת מודיעין עילית, רב פקד צחי חלפון, לבין איש הפלג הירושלמי, חשפה את ההסכמה בין השניים על כך שבאזורים מאוד מסוימים, המשטרה לא תאכוף את ההגבלות.

נזכיר כי בלילה שבין שלישי לרביעי היתה אלימות קשה בין אנשי הפלג הירושלמי החרדי במודיעין עילית לבין כוחות משטרה. העימותים פרצו בשל העובדה כי ביום ראשון השבוע התקבלה תלונה במוקד המשטרה על הפרת הנחיות בבית כנסת בעיר. בעקבות התלונה הגיעו שוטרים, לכאורה, לפזר מתפללי בית כנסת שהיה פתוח בניגוד להנחיות.

ההקלטה שהגיעה ל"חדשות 12" דרך אתר "חרדים10" חושפת שיומיים לפני מהומות היה ניסיון של המשטרה להציע "דיל" לאנשי הפלג הירושלמי. בשיחה אמר מפקד התחנה כי אם השוטרים יידרשו להגיע המתפללים יצאו מבית הכנסת, יתפזרו, והשוטרים יעזבו את המקום והמתפללים יוכלו לשוב ולעשות כרצונם בתוך בית הכנסת. הערב תברר כי כל האירוע יצא משליטה, רק מאחר ואנשי הפלג הירושלמי לא פעלו לפי אותו דיל עליו סוכם עם המשטרה.

 

מפקד התחנה: "אין לי שום דבר נגד אף אחד, זה לא מעניין אותי, אתם חייבים להבין את זה. אני, אין לי רשימה לא של בתי כנסת של 'הפלג', לא של חסידות כזאת או אחרת, לא של אף אחד. יותר מזה, אתה יודע מה? בוא, בינינו, אנחנו מדברים ישר?"
איש הפלג: כן.
מפקד התחנה: "אתם יודעים שאני לא נכנס לחפש כאן אף בית כנסת. אתם יודעים שלא נכנסתי עם ניידות ביום כיפור... אתם יודעין שאתמול לא נכנסתי לכאן.."
איש הפלג: כן היו פה ניידות ביום כיפור.
מפקד התחנה: "רגע, אתה יודע מתי היה כאן? כשהתקשרו אלינו. אתמול ב-3 מישהו התקשר"
איש הפלג: בשבת מישהו התקשר?
מפקד התחנה: אתמול, בשבת, אנשים התקשרו...
איש הפלג: השם ישמור ויציל
מפקד התחנה: "תקשיב, אני ממש לא מחפש אתכם, זה לא מעניין אותי. אבל אני חייב להסביר לך. ברגע שנפתח אצלי אירוע כשאזרח התקשר, אני חייב לשלוח ניידת. עכשיו, מה אני בא להגיד לך? הגיעה ניידת? בוא, אין בעיה, אתם לא רוצים להקשיב לשוטר? לא רוצים לשתף פעולה? זה בסדר, אני לא ביקשתי את זה. אני רק מבקש - שכשמגיע שוטר תצאו החוצה,"
איש הפלג: זה לא יקרה
מפקד התחנה: תקשיב רגע...
איש הפלג: הציבור לא ייתן את זה
מפקד התחנה: "תקשיב, כאן זה כבר קרה!"
איש הפלג: לא, זה לא קרה...
מפקד התחנה: "הרוב יצאו, נשארו שם שני אנשים"
איש הפלג: כמה ילדים היו פה..
מפקד התחנה: "עכשיו, מה קורה במקרה כזה? תראה כמה אנשים באו, כמה אנשים מסכנים את עצמם, זה לא ילך. אני מבטיח לך, מה? באמת, יש לך מילה שם? יש לך מילה בפלג?
איש הפלג: יש לי השפעה.
מפקד התחנה: "אני אומר לך..."
איש הפלג: אבל לרבנים גם יש מילה, והרבנים אמרו למסור נפש ולא לצאת מבית הכנסת.
מפקד התחנה: "איפה? איפה זה כתוב? כל הרבנים, אפילו הרב... תקשיב, אתם לא מקשיבים לרב קניבסקי, יש לכם את הרבנים שלכם".
איש הפלג: נכון! אתה רואה, הוא נדבק, הוא חולה...
מפקד התחנה: "יש לכם את הרבנים שלכם. אבל גם כאן, אי אפשר לעשות כל הזמן מה שאתם רוצים. בואו, תקשיבו, בכוח זה לא יילך, הרי מה יקרה? אנחנו נבוא, לא יקשיבו לשוטר. אגב, זה היה נגמר בשנייה בלי דוחות ובלי שום דבר. עוד דקה השוטר היה הולך. ברגע שהקשיבו לשוטר, ברגע, בשנייה שהקשיבו לשוטר, ההנחיה.. ברגע שהתפזרו, אנחנו לא מתעסקים עם הבית כנסת. תעשה אחרי זה.. תבין בין המילים מה אני אומר לך..."
איש הפלג: אני מבין טוב מאוד מה אתה אומר לי.
מפקד התחנה: "יופי!"
איש הפלג: אני מסביר לך שהרבנים שלנו אמרו בצורה מפורשת...

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר בחלק משיחת מניעה והסברה במהלכה נאמר במפורש ע"י השוטר כי קיים איסור להתפלל בתוך בית הכנסת, זאת לאחר שכוחות המשטרה הוזעקו למקום לפיזור מתפללים. מדי יום מבצעת המשטרה אכיפה בבתי תפילה בכל ארץ, ניתנים דו"חות ואף נסגרים מקומות שבהם יש הפרות בוטות וחוזרות. יודגש כי אין היתר לאף אדם או קהילה לעבור על החוק והמשטרה פועלת ותמשיך לפעול כנגד הפרות של תקנות הקורונה בכל ישוב ובכל מקום שיידרש".