בא לבצע בדיקת קורונה ביצהר אך כניסתו סורבה - "כי אני ערבי"

"המאבטח עצר אותי ואמר לי שאני לא יכול להיכנס פנימה כי אני ערבי", כך תיאר דוגם הקורונה את האירוע בכניסה ליישוב יצהר. גם היותו סטאז'ר לרפואה ובעל תעודות רלוונטיות לא עזרה לו והוא עזב את המקום בלי לבצע את הבדיקה לתושב שהזמין אותה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/20 14:56 ו בתשרי התשפא

בא לבצע בדיקת קורונה ביצהר אך כניסתו סורבה - "כי אני ערבי"
צילום: Sraya Diamant/Flash90

סטאז'ר לרפואה הגיע כדי לבצע בדיקת קורונה ביישוב יצהר אך כשהגיע לש.ג הוא לא הורשה להיכנס גם כשהסביר את מטרת הכניסה שלו ליישוב. למה? כי הוא ערבי. פאדי סיפר לחדשות 12 כי "בכניסה ליישוב עצר אותי המאבטח ואמר שהוא לא מכניס אותי כי אני ערבי".

פאדי שהצטרף למערך בדיקות הקורונה ועובד כדוגם ב'טרם רפואה דחופה', לצד עבודתו כעוזר רופא בבית חולים השרון, הגיע אתמול כדי לבצע בדיקת קורונה לאדם מהיישוב, אך כניסתו סורבה. "בכניסה ליישוב עצר אותי המאבטח ואמר לי שאני לא יכול להיכנס פנימה כי אני ערבי" מתאר פאדי את האירוע, "עניתי לו כי אני רופא, ובאתי לבדוק מטופלים. אנחנו בשנת 2020 ואני אזרח מדינת ישראל. אני כרופא לא מבדיל בין דת, גזע וצבע בעבודה שלי - והגעתי לכאן כדי לבדוק מטופלים".

למרות שהגיע ליישוב כשהוא נושא תעודת עובד, אישור עובד חיוני, אישור ממשרד הבריאות על מעבר בחינת רישוי ברפואה ורכב מסומן כדוגם קורונה, לא אושרה לו כניסה ליישוב, על אף כל ניסיונות השכנוע שלו. לדבריו, המאבטח בכניסה ליישוב סרב להכניס אותו פנימה. "הוא אמר לי שבגלל שאני ערבי זה מסוכן שהוא יכניס אותי פנימה, שיזרקו עליי אבנים. בסופו של דבר לא נכנסתי פנימה. המטופל התקשר לשאול למה לא הגעתי ליישוב וסיפרתי לו שלא הכניסו אותי כי אני ערבי", סיפר פאדי.

תושב היישוב שהזמין את בדיקת הקורונה שאל את פאדי בהודעה: "יש צפי מתי אתה מגיע ליצהר?", פאדי הסביר לו כי "לא הכניסו אותי ליצהר כי אני ערבי, אתה צריך לדבר עם קופת החולים והם יעדכנו מתי באים לדגום אותך. להדגיש שביצהר לא מכניסים דוגמים ערביים ושישלחו דוגם יהודי", ענה לו פאדי. "תודה רבה לך", סיכם המטופל את השיחה.

נכון לשעה זו לא נמסרה תגובת היישוב.