בר סימן טוב: "אם לא נרד משמעותית לפני החורף, יהיה הרבה פחות טוב"

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר התייחס הערב להמשך התפשטות הקורונה בישראל והטיפול בה, ואמר: "אני מרגיש שיש תחושה של נמאס מהקורונה אז בוא נתעלם ממנה". סימן טוב הדגיש, "לא באתי לתת עצות מהיציע לאנשים שנמצאים בזירה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/09/20 20:56 יז באלול התשפ

בר סימן טוב: "אם לא נרד משמעותית לפני החורף, יהיה הרבה פחות טוב"
משה בר סימן טוב, צילום: פלאש 90

העיתונאי נדב אייל ביקש היום (א') לדעת מה חושב בימים אלה, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב - על המשך התפשטות הקורונה בישראל והטיפול בה, והמנכ"ל לשעבר השיב. בר סימן טוב הדגיש בתחילת דבריו: "לפני שאתייחס חשוב לי לומר שלא באתי לתת עצות מהיציע לאנשים שנמצאים בזירה". סימן טוב המשיך: "אני יודע כמה הם כולם עובדים קשה ונותנים את הנשמה. ישראל נמצאת היום בנקודת זמן קריטית ואני מרגיש שיותר מדי אנשים חושבים שאין סכנה אמיתית. ועל זה חשוב לדבר".

אייל המשיך ושאל: "אני מניח שעקבת היום אחרי מה שקרה: הפרויקטור גמזו הגיע עם הגבלות ויש ניסיון למוסס אותן. יש תחושה של התפרקות. איך אתה רואה את זה?"

בר סימן טוב השיב: "אני מרגיש שיש תחושה של נמאס מהקורונה אז בוא נתעלם ממנה. לצערנו כל התקוות שהיא תיעלם מעצמה לא התממשו ולכן חשוב להמשיך במאמץ הלאומי והאישי. אני מבין את הקושי לשמור על המאמץ לאורך כל כך הרבה חודשים, אך אין ברירה. הקורונה כאן. אם לא נרד משמעותית לפני החורף, יהיה הרבה פחות טוב".

התפשטות הקורונה: 1,523 חולים חדשים מאתמול | 15,966 בדיקות בלבד

אייל הקשה ושאל על התחזיות השחורות מתחילת הגל הראשון: "יש למעלה מאלף מתים. זה הרבה. אבל על זה הגבלות כה חריפות, נבואות זעם, נזק כלכלי עצום?". בר סימן טוב השיב כי ההגבלות שנקטנו בהן אז נועדו להביא אותנו לשגרת קורונה שתאפשר לעם ישראל לחיות לצד המגיפה עם מחיר נסבל בחיי אדם כמו שעשו מדינות אחרות. "מספר המתים שיש לנו כעת הוא לא גבוה ורחוק מלהיות לא מבוטל והוא עוד יעלה. ראינו גם שהמחיר הכלכלי בכל המדינות דומה מאוד. ההבדל הוא בעוצמת התחלואה".

ומה צריך לעשות היום? בר סימן טוב: "בעיני - העניין המרכזי הוא שגרת קורונה בטוחה. זה מה שקורה במדינות שמצליחות לשמור על תחלואה נמוכה ופה אנחנו פחות טובים. החזרנו מהר ובעוצמה גדולה את הלימודים והאירועים. כיום אנחנו מבינים שזו הייתה טעות ומתקנים. בשבדיה - אין מערכת חינוך כל כך צפופה כי אין הרבה ילדים, וגם אין אירועים".

(ראש הממשלה בסרטון מיוחד למגזר החרדי)