גמזו סופג אש לאחר שהתבטא נגד הוראת הרב קנייבסקי

בעקבות ההנחיה שיצאה מביתו של גדול הפוסקים החרדים-ליטאים, לפיה אין לקיים בדיקות קורונה בישיבות, אמר ממונה הקורונה כי "היא מסכנת את הציבור החרדי", וספג אש צולבת מהח"כים החרדים וברשתות: "מאז שמונה - התחלואה רק גברה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/09/20 17:55 יג באלול התשפ

גמזו סופג אש לאחר שהתבטא נגד הוראת הרב קנייבסקי
פרופ' רוני גמזו, צילום: Miriam Alster/Flash90

החרדים נגד פרופ' גמזו. בעקבות ההוראה שיצאה מביתו של הרב חיים קנייבסקי, הנחשב לגדול הדור של הציבור החרדי-ליטאי, לפיה אין לקיים בדיקות קורונה בישיבות, ממשיכה לעורר סערה. ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, התבטא נגד ההנחיה לאחר ביקור בביתר עלית, המוגדרת עיר 'אדומה' ואמר כי "ההודעה של הרב קנייבסקי מסכנת את הציבור החרדי בהמשך ההידבקות".

הרב קנייבסקי: מחשש לביטול תורה - אין לקיים בדיקות קורונה בישיבות

כזכור, בהנחיה שיצאה מביתו של הרב קנייבסקי, ופורסמה באתר 'כיכר השבת' נאמר כי קיים "חשש לביטול תורה עצום" בשל הכנסתם של אלפי תלמידים לבידוד, בעקבות הימצאות חולי קורונה בישיבות, ובשל כך אין לקיים בדיקות. יש לציין כי בניגוד להנחיה קודמת, בה נאמר כי "חובה גמורה לדאוג שלא יזלזלו בהוראות שמירת הבריאות כפי שנתקנו לכל פרטיהן", על ההודעה הנוכחית לא הופיעה חתימתו של הרב קנייבסקי, והיא לא גובתה בהוכחה כלשהי כי אכן הרב עצמו עומד מאחוריה.

בעקבות דבריו, סופג פרופ' גמזו אש צולבת מהצייצנים החרדיים בטוויטר, באתרי המגזר החרדי וגם מצד הח"כים מהמפלגות החרדיות. ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) אמר כי הוא "מציע למר גמזו לא להתערב במה שהוכח כהצלחה אלפי שנים 'הנוטל עיצה מן הזקנים אינו נכשל'. ההודעות מאז שמונה רק הגבירו את התחלואה. מקווה שבניהול בי"ח יש לו יותר הצלחות". חברו לסיעה, ח"כ יעקב אשר, המשיך באותו קו כשטען שדבריו של גמזו נובעים משנאה לחרדים: "מישהו צריך להזכיר לפרופ' גמזו שמכתבים לנשיאי מדינות, סיורים מצולמים בפתיחת שנה"ל וכותרות על רבנים, זה עסק לפוליטיקאים ולא למי שרוצה לנצח את הקורונה".

עיתונאים חרדים בטוויטר כינו את גמזו "שונא חרדים" ו"אנטישמי" בתגובה לדבריו, וקראו לו להתפטר. מנגד בלטו דבריו של העיתונאי הוותיק יעקב ריבלין, פרשן העיתון 'בקהילה' ומגיש ברדיו קול חי, שאמר כי פרופ' גמזו צודק: "דעה לא פופולרית. גמזו חייב להשאר", כתב ריבלין. "הוא התקווה האחרונה שלנו שמשהו אולי עוד יעבוד במאבק בקורונה. הוא לא אשם שהערים החרדיות הפכו אדומות אלא אנחנו. מערכת התעמולה המתוזמרת נגדו היא אינטרסנטית בעליל והמניעים שלה שקופים".