"מי שיש לו לפיד - שיגיע לבלפור"

המוזיקאי אסף אמדורסקי קורא למפגינים להגיע לבית ראש הממשלה, לקראת ציון "יום הבסטיליה" במהפכה הצרפתית. בתנועת המחאה פרסמו כרזה לקראת ההפגנה בה נראה נתניהו מעורפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/20 11:40 כא בתמוז התשפ

"מי שיש לו לפיד - שיגיע לבלפור"
הפגנה נגד נתניהו, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ההפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו עולות מדרגה? אחרי הפינוי הבוקר (ב') של מאחז המחאה שהוקם מול בית ראש הממשלה, והטענות של המפגינים לאלימות של המשטרה נגדם, בתנועת המחאה נגד נתניהו קוראים למפגינים להגיע מחר, 14.7, להפגנה נוספת מול בית ראש הממשלה בירושלים.

פונה המאחז שהוקם מול בית ראש הממשלה. עיריית ירושלים: "הטענות לאלימות - שקריות"

המוזיקאי אסף אמדורסקי, שכבר קרא בהפגנה במוצאי שבת לנתניהו "ללכת לכלא או לבית משוגעים", קרא היום בעמוד הפייסבוק שלו למפגינים להגיע למחאה מחר: "מכיוון שהנאשם מבלפור החליט לבדו (פה אחד, קרחת אחת) לעצור את כל ענף המוזיקה, האירועים, התיאטרון, הסטנדאפ, הברים, בתי קולנוע, מועדונים, חדרי כושר וכל מה שמריח מתרבות או פנאי ולמוטט אותו על מאות אלפי עובדיו, ארשה לעצמי להדהד כאן תאריך חשוב: מחר 14.7. יום נפילת הבסטיליה".

אמדורסי קרא לציבור להגיע עם לפידים: "כל מי שיש לו אפשרות להשיג לפיד בוער (תנועות הנוער למשל, שנסגרו אף הן על ידי הנוכל בעל הבלורית עם התו הסגול) או סתם סיר או צופר מוזמן לסור לבלפור להשמיע את מחאתו בצורה ברורה וישירה". לסיום הוסיף כינה את השר לביטחון פנים אמיר אוחנה 'כלבלב': "מחר! רחוב עזה, ירושלים, 19:30 מפילים את הבסטיליה. תביאו שכפ"צים כי הכלבלב לביטחון פנים כבר הזמין את היס"מ ואולי גם את מג"ב... ככה זה בדיקטטורות, מפעילים את שירותי הביטחון נגד העם".

הכרזה שהופצה לקראת ההפגנה מחר

הכרזה שהופצה לקראת ההפגנה מחרצילום: ארגוני המחאה

המפגינים הפיצו כרזה לקראת ההפגנה, תחת הכותרת "יום הביביסטיליה", בה נראה ראש הממשלה נתניהו מעורפו. כידוע, ב-14 ביולי 1789 הפילו המהפכנים בצרפת את מצודת הבסטיליה, בית הכלא המפורסם בפריז, ששימש כסמל לשלטון המלוכני בצרפת. כיום נחוג התאריך כחג הלאומי של צרפת המודרנית.