תקציב המכינות הקדם צבאיות יועבר ממשרד הביטחון למשרד החינוך

ועדת החינוך של הכנסת אישרה היום (ב´) לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ זבולון אורלב, לפיה התקציב למכינות הצבאיות ייקבע כולו בתקציב משרד החינוך.

חדשות כיפה אורי פולק 28/11/11 15:08 ב בכסלו התשעב

תקציב המכינות הקדם צבאיות יועבר ממשרד הביטחון למשרד החינוך
יאיר קראוס, צילום: יאיר קראוס

על פי ההצעה, על מנת למנוע סרבול, בירוקרטיה והתחשבנות מיותרת בין המשרדים יש להעביר את הסכום כולו לתקציב משרד החינוך. אורלב הוסיף כי החוק נולד בעקבות דיון בוועדת החינוך ותלונות על שיבושים כבדים בהזרמת הכספים למכינות. לדבריו, "הניסיון שנצבר משנת 2008, עת נחקק החוק, מראה כי הנוהל על פיו שני משרדים מתקצבים באופן שווה את המכינות הקדם צבאיות, הביא לעיכובים ולשיבושים בפעילות המכינות".

יוחנן בן יעקב, הממונה על המכינות הקדם צבאיות במשרד החינוך, אמר כי "משרד החינוך נאלץ בניגוד לרצונו, לעכב את המימון למכינות הקדם צבאיות. אין לנו תקציב לחודשים נובמבר ודצמבר כי טרם קיבלנו את התחייבות חשב משרד הביטחון לחודשים הללו".

בתוך כך, חברי ועדת החינוך הצביעו בעד עדכון התעריף לחניך במכינה הצבאית מ-23,500 שקלים לשנה ל-24,743 שקלים לשנה והעלאת התקציב השנתי, ללא פחות מ-49 מיליון שקלים. ההחלטה התקבלה בעקבות חילוקי דעות בין משרד החינוך למשרד הביטחון בנוגע לשיעורי הגידול השנתי של חניכי המכללות.