"תנו לעובדים להתפלל"

סגן שר הבריאות נזף בבית החולים בנהריה שאסר על העובדים להתפלל בזמן העבודה

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 15/09/09 00:00 כו באלול התשסט

"תנו לעובדים להתפלל"
Emmanuel Dyan-cc-by, צילום: Emmanuel Dyan-cc-by

לפני כחודש, פרסמה המנהלת האדמיניסטרטיבית של בית החולים בנהריה, הוראה לעובדים לפיה הזמן המוגדר להם להתפלל הוא בהפסקות בלבד, ושאין להתפלל על חשבון שעות המשמרות. כתוצאה מכך, יצאו מספר עובדים דתיים במחאה כנגד ההנחיה. אחד מהעובדים, יוסי רובין, פנה למשרד הפנים בעניין, בעקבותיה פרסם המשרד חוות דעת לפיה יש לאפשר תפילה גם בזמן שעות העבודה.

לאחר מאבק ממושך קיבלו העובדים הודעה לפיה כי ניתנת להם רבע שעה ביום לתפילת מנחה. "כשקיבלתי את המכתב יצאתי לבית החולים וחילקתי העתקים לעובדים" מספר רובין. "הם מאוד התרגשו ולאחר מכן התפללנו מנחה. לתפילה הגיעו כ-50 איש, מתוכם להערכתי 40 עובדים. אני עדיין לא מבין מדוע פורסמה ההנחיה הקשה הזו".

אלא שבכך לא תם הסיפור. בימים האחרונים, כך מסתבר, חזרו בבית החולים להתעקש ולא לאפשר לעובדים להתפלל בשעות העבודה, זאת על אף ההנחיה שקיבלו ממשרד הבריאות.

עובדי בית החולים חזרו להתלונן בפני סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שבתגובה שלח מכתב חריף למנהל בית החולים, והוסיף: "התפלאתי מאוד כי הוראתי הברורה, כפי שהועברה אליך, לפיה יש למלא אחר הוראות חוק שעות העבודה והמנוחה (הפסקה לצרכי תפילה) לא כובדה בשטח. מפניות עובדי בית החולים וכן מפרסומים שונים בתקשורת אני מבין שהיינו נדרשים להתערבות נציגים מטען משרד הפנים בנדון, למרות הוראתי החד משמעית לקיום הוראות בחוק בנושא חשוב זה".

עוד הוסיף ליצמן כי "אבקש שתורה לרותי יפרח, סגן מנהלת האדמיניסטרטיבית בבית החולים, על עמדתו הרשמית של משרד הבריאות בנדון. למותר לציין את החומרה בו אני רואה את אי ביצוע הדברים ואת הצורך שלי להתערבות מצדי פעם אחר פעם".


מבית החולים בנהריה נמסר בתגובה לכיפה כי נהלי היציאה לתפילה לפי הוראת משרד הבריאות ונציבות המדינה מקוימות כתקנן בבית החולים נהריה מאז ומעולם. ובית הכנסת בבית החולים אף שופץ לרווחת המתפללים בתקופה האחרונה.