תמיכה גורפת ברב ליאור

70 רבנים מכל קצוות הקשת של הציונות הדתית חתמו על עצומה המתנגדת לצו המעצר לרב ליאור. הרב דרורי: "לא יתייחסו אל רבנים כאל פושעים"

חדשות כיפה אורי פולק 10/02/11 00:00 ו באדר א'

תמיכה גורפת ברב ליאור

70 רבנים מכל קצוות הקשת של הציונות הדתית חתמו היום (ה) על עצומה היוצאת נגד צו המעצר לרבה של קריית-ארבע, הרב דב ליאור. במסגרת העצומה פונים הרבנים לראש הממשלה ולשר המשפטים בבקשה לבטל מיידית את צו המעצר.

כפי שדווח בכיפה, לאחר שסירב להתייצב לחקירת משטרה בעקבות תמיכתו במחברי הספר "תורת המלך", הוציאה משטרת ישראל צו מעצר נגד הרב ליאור. מפקד משטרת חברון הגיע לביתו של הרב ליאור והודיע לו כי הוצא נגדו צו מעצר בשל אי-הסכמתו להגיע לחקירה. בתגובה טען נגדו הרב ליאור כי הוא "לא ישתתף בביזוי כבוד התורה" ולכן לא יגיע מיוזמתו לחקירת משטרה. "מדובר בניסיון לסתום פיות לרבנים", נימק הרב ליאור.

כעת דורשים הרבנים וביניהם ראשי ישיבות הסדר, גבוהות ותיכוניות, כי יש לבלום מיידית את צו המעצר. בעצומה שתתפרסם מחר בעיתון "מקור ראשון" נכתב כי צו המעצר הינו "ביזיון לתורה ולומדיה, ניסיון לבלום את חופש הביטוי של הרבנים באמצעים חמורים בלתי מקובלים ואנטי דמוקרטים אשר מעולם לא ננקטו כנגד אנשי רוח מהשמאל למרות ביטויים קיצוניים ביותר נגד המדינה ואזרחיה".


ניסיון לבלום את חופש הביטוי של הרבנים (מתוך המודעה)


עוד קראו הרבנים לשר המשפטים ולראש הממשלה לפעול מידית ל"ביטול הצו המבזה הזה" ובמקביל קראו גם לשרי הממשלה ולחברי הכנסת "לפעול בכל כוחם לביטול הרעה הזאת". בסיום מכתבם מדגישים הרבנים כי אין בחתימה על עצומה זו משום הסכמה לספר "תורת המלך".

בין החותמים על העצומה נמנים הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת הסדר "אור עציון", הרב אליהו בלומנצוויג, ראש ישיבת הסדר "ירוחם", הרב יהושע וייצמן, ראש ישיבת הסדר "מעלות", הרב שלמה רוזנפלד, ראש ישיבת הסדר "שדמות נריה", הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר, הרב צפניה דרורי, ראש ישיבת ההסדר בקריית שמונה, הרב אליקים לבנון, ראש ישיבת ההסדר באלון מורה והרב האזורי לשומרון, הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת "הר ברכה" ועשרות רבנים נוספים.

"ניסיון לשבור את הרבנים"

הרב צפניה דרורי שחתם על העצומה אומר הערב בשיחה עם מערכת כיפה כי הרבנים התאגדו לעצומת התמיכה מפני שמתנהלת "מלחמה נגד רבנים המסומנים על ידי התקשורת והשב"כ כמי שמתסיסים לפעולות אקטיביות בעד ארץ ישראל", כך לדבריו. לטענתו של הרב דרורי, הוצאת צווי המעצר הינה "ניסיון לשבור את הרבנים כדי לדכא אותם ולשבור את רוחם".

"הרב ליאור הוא גדול בתורה ולבזות אותו בצורה שכזו, זה מעשה נגד היהדות. אי אפשר להסתכל על זה אחרת. אפשר לחלוק על דרכו של הרב ליאור, אך בשום אופן לא לבזות אותו בצורה שכזו. עם מעשה שכזה היה מתרחש בכל מדינה אחרת, כולם היו מזדעקים - אך כאן הוא מתנהל בארץ ישראל, ממומן על ידי יהודים - ואין מי שיתקומם", אומר הרב דרורי.

הרב דרורי מציין כי מדובר ב"איסור קשה ובפגיעה קשה שאי אפשר לשתוק לה. הדרישה כי רב יופיע בפני חוקר בצרוה שכזו, הינה חסרת תקדים. כנהוג לגבי אנשי דת, החוקרים יכולים להגיע אליהם הביתה ולשאול אותם הכל. לא ייתכן שיתייחסו אל רבנים כאל אחרוני הפושעים. אני משוכנע בכך שאם ישאלו את הרב ליאור יגלו כי אין מדובר כאן בשום עניין הקשור להסתה".