תג מחיר דתי: שני בתי כנסת הועלו באש בשבת

בית הכנסת הראשון על כביש שש, סמוך לבאקה אל גרבייה, הוצת בשבת, ספרים ופרוכת בפתח תקווה נשרפו. סגן השר לשירותי דת: מצפה מראשי המדינה לגנות את המעשה משל היו אלה מקומות קדושים לדתות אחרות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/05/14 22:26 ב בסיון התשעד

תג מחיר דתי: שני בתי כנסת הועלו באש בשבת
חטיבת דובר המשטרה מרחב שרון, צילום: חטיבת דובר המשטרה מרחב שרון

ממשיכים תגי המחיר הדתיים נגד בתי כנסת. במשטרה בודקים חשד להצתה בעקבות שריפה שכילתה קרוואן ששימש כבית כנסת של חב"ד על כביש שש סמוך לבאקה אל גרבייה. מדובר בבית הכנסת הראשון על כביש שש, שנפתח לראשונה לפני כשנה. השריפה כילתה את ספרי הקודש והארונות. "מתחקור ראשוני נמצא חדש להצתה. טרם נעצרו חשודים". בynet נכתב כי אנשים שעברו במקום סיפרו שהריחו אדי דלק.

במקביל, אלמוני נכנס ושפך חומר דליק על ספרי הקודש וכן על ארון הקודש בבית כנסת ברחוב חובבי ציון בפתח תקווה. הפרוכת נשרפה וכן ספרי הקודש אך ספרי התורה לא נפגעו מכיוון שהארון עשוי היה ממתכת. האלמוני אשר שרף את המקום הצית אותו מבחוץ ונמלט.

המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות שני המקרים השונים כשבין היתר נבדקים חשדות כי מדובר ב'תג מחיר דתי'. בחודשים האחרונים נרשמו מספר פגיעות באתרים המקודשים ליהדות, ביניהם ריסוס צלב קרס על קבר רבי חלפתא סמוך לכפר מרר.

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן הזדעזע מהמקרים וקרא לראשי המדינה להגיב בחומרה. "בחודשים האחרונים מוצתים בתי כנסת וראשי המדינה שותקים. אני מצפה מהם לגנות את המעשה משל היו אלה מקומות קדושים לדתות אחרות. כמו כן, על המשטרה להשתמש בכל הכלים אשר יש בידיה בכדי לאתר את המציתים, ולטפל בהם ביד תקיפה", אמר.