שליט? תחשבו שוב

סרטון סאטירי חדש קורא לחשיבה מחודשת באשר להתמודדות עם שחרור החייל החטוף גלעד שליט. "האם פעולות התמיכה רק מרעות את מצבו?", שואלים היוצרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/10 00:00 כו בתשרי התשעא

שליט? תחשבו שוב

סרטון אנימציה סאטירי חדש המופץ במייל וברשתות החברתיות לאחרונה, קורא לחשיבה מחודשת באשר לשחרורו של גלעד שליט. בשונה מהמגמה המובילה ברשתות החברתיות הקוראת לשחרורו של גלעד שליט כמעט "בכל מחיר", זאת באמצעות קבוצות אידיאולוגיות ברשת החברתית "פייסבוק" ואף צירוף תמונתו של שליט אל תמונת הפרופיל באתר.

 

יוצרי הסרטון ביקשו להביא באמצעותו לחשיבה מחודשת באשר לדרכי הפעולה באשר לשחרורו של שליט, תוך התנגדות לאפשרות של התניית השבתו הביתה בשחרור מאות ואלפי מחבלי חמאס הכלואים בישראל. "כדי להחזיר את שליט, חובה עלינו להבין את כללי המשחק של המזרח התיכון כפי שהם באמת, ולא כפי שהיינו רוצים שיהיו. אסור לתת לשאיפה הכנה לשלום, להסתיר מאיתנו את המציאות שבפניה אנחנו ניצבים", אומרים יוצרי הסרטון.

 

"כרוב אוכלוסיית ישראל, גם אנחנו מתפללים לשובו המהיר של גלעד שליט חזרה לביתו. אנחנו גאים בסולידריות שמפגין הציבור הישראלי, ובאכפתיות העצומה שמגלים תושבי המדינה, זו הוכחה אמיתית לערבות ההדדית שמאפיינת את העם שלנו, ולנכונותו לפעול ולתמוך בשעות משבר. אך על כל אחד ואחת מאיתנו לשאול את עצמם, האם חלק מפעולות התמיכה הללו אכן מקדמות את חזרתו של שליט, או שמא רק מרעות את המצב, מרחיקות את שובו ומחלישות את ישראל למול האוייב", מוסיפים היוצרים.

 

לדבריהם, "ארבע שנות השבי הארוכות של שליט, אכן מוכיחות שיש לבחון מחדש את הדרך בה פעלנו עד כה. אך הן אינן מחייבות דווקא כניעה של ישראל מול אלו המעוניינים בהשמדתה, וקבלה של כל דרישותיהם. כניעה שכזו עלולה להיות בכייה לדורות, שתעלה בדם רב של חפים מפשע מקרב ישראל, ותחזק את אוייבינו לאין שיעור. יש למצוא דרך אחרת, שלא תשחק היישר לידיהם של מבקשי רעתנו".