שיהיה לו טוב

מנהיג האיחוד הלאומי שילם 9,000 דולר על טיסת אולמרט לניו יורק, כולל שבוע במלון ריג'נסי: "רציתי שיהיה לו רק טוב"

חדשות כיפה אדם צחי 01/02/09 00:00 ז בשבט התשסט

שיהיה לו טוב

בין המשתתפים בפרשת ראשונטורס של ראש הממשלה אהוד אולמרט נמצא גם יעקב כץ (כצלה), יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי, שבמסגרת תפקידו כמנהל מוסדות ישיבת בית אל, שילם אלפי דולרים למימון נסיעותיהם של ראש הממשלה אהוד אולמרט ורעייתו עליזה לחו"ל.


בחוג בית שהתקיים בסוף השבוע שעבר בגליל, אמר כצלה בשיחה לאתר האינטרנט News1 כי "אולמרט היה אורח כבוד שלוש פעמים בדינרים שערכנו (בניו-יורק), ואני גם שילמתי עליו בסוכנות ראשונטורס על הנסיעה שלו... ביקש 9,000 דולר לטיסה לו ולאשתו ולהוצאות לארח את כל האורחים שיש לו באותו שבוע בבית מלון ריגנסי, ואני ידעתי שהוא היה מופיע בעוד כל מיני מקומות, והוא בטח ביקש מהם, אבל לא הייתה לי הוכחה... הוא אמר לי לשלם על מחלקה ראשונה לו ולאשתו וגם לעוזר שלו, ועל שבוע שלם של מלון בריגנסי, ואני שילמתי כי רציתי שיהיה לו רק טוב".


יש לציין כי באותה תקופה נחשב אולמרט לימני מבחינה פוליטית, וכעשוי להביא תורמים יהודיים דתיים רבים מארצות הברית. כץ הוסיף כי פוליטיקאים בכירים נוספים כגון אריאל שרון וביבי נתניהו היו אורחי הכבוד בדינרים שארגנו מוסדות ישיבת בית אל בחו"ל, אך בניגוד לאולמרט, לא ביקשו כסף: "אגיד לשבחו של ביבי שאף פעם לא הייתי צריך לשלם על הטיסה שלו. הוא תמיד שילם הכול, אבל אולמרט תמיד הקפיד שנשלם בראשונטורס את הכסף, ושילמנו".


כזכור, נחקר ראש הממשלה אהוד אולמרט בחשד לכך שארגן לבני משפחתו עשרות טיסות לחו"ל, על חשבון קופת הנסיעות שניהל בסוכנות הנסיעות "ראשונטורס". בפשיטה על משרדי החברה לפני כמה שבועות מצאו החוקרים קבלות המעידות, לכאורה, שכמה גופים מימנו במקביל את אותן טיסות של אולמרט. על פי החשד, קיבל אולמרט מימון מהמדינה לטיסותיו במסגרת תפקידו, ובמקביל ביקשו מתאמת הנסיעות שלו ומנהל לשכתו לשעבר, מגוף ציבורי אחד או יותר לממן את אותן טיסות. כל גוף התבקש לשלם את מלוא סכום הטיסה וכך הצטבר כסף עודף בקופה בסכומים של מעל 100,000 דולר.


עוד חושף אתר News1, על פי קלטת שהגיעה לידיו, כי הרב זלמן מלמד, מנהיגה של מפלגת האיחוד הלאומי קרא בשיחה לתלמידיו, "ללכת לכל המוסדות הדתיים במדינה, ולהגיד לכל הילדים שיגידו להורים שלהם שאין כזה דבר שהורה לא מצביע לאחת מהמפלגות שלנו. ואם הוא לא מצביע, שייקח את הילדים שלו שילמדו בבית ספר של הליכוד, של ליברמן או קדימה. הורה לא יכול לשלוח את הילד שלו לבית ספר של הציבור שלנו שבו יש שדואגים לו, ולהצביע לאחרים".


עוד אמר הרב מלמד באותה שיחה, כי מי שדרש בעיקר את ההפרדה בין האיחוד הלאומי לבית היהודי היו הרבנים, והבולטים שבהם - הרב שמואל אליהו מצפת, ראש ישיבת רמת גן, הרב יהושע שפירא, ורבה של בת ים, הרב דוד חי הכהן, "שאמרו שצריכים להקים מפלגה ששומעת בקול התורה ושככה נתחיל. גם בציונות הדתית צריכה להיות מפלגה כזו".