שוטר משך בפאת נער

כך נטען בתלונה שהגיש ארגון זכויות האדם ביש"ע, באירוע המתייחס להריסת מבנים בבית אל. המשטרה: להד"ם

חדשות כיפה אורי פולק 10/06/10 00:00 כח בסיון התשע

שוטר משך בפאת נער
טוביה לרנר, צילום: טוביה לרנר

ארגון זכויות האדם ביש"ע הגיש אתמול (ד) תלונה למחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, כנגד שוטר היס"מ ממרחב ש"י, מישאל גונן, שמשך נער מפאת ראשו בעת הריסת מבנים שלשום ביישוב בית אל.

מנהלת הארגון, אורית סטרוק, טוענת במכתב התלונה שהגישה, כי "שוטר היס"מ של מחוז ש"י מישאל גונן ניסה להרים את הנער ע שישב על הכביש באמצעות משיכה בפאתו". סטרוק אף מצרפת תמונה המוכיחה את הדברים, "אשר אינה מותירה כל ספק ביחס לחומרת האירוע". לטענתה "שום סיטואציה אינה מצדיקה מעשה זה, שכן משיכה בפאה אינה מהווה "מתכון" לפינוי מהיר או יעיל יותר. עוד יוער, שיש במעשה - מעבר לתקיפה סתם - גם עבירה של עלבון דת".


במה משך השוטר? (צילום: טוביה לרנר)


בתגובה למכתבה, מכחישה משטרת ישראל את פרטי האירוע. "התמונה מדברת בעד עצמה, ואפשר להבחין בבירור כי השוטר אוחז בחולצתו של הנער אשר פאותיו ארוכות, ולא מדובר בתפיסה מכוונת בפאות", טוענים במרחב ש"י של משטרת ישראל ומבקשים לציין כי "מדובר באירוע אשר במהלכו התפרעו המתיישבים והפגינו אלימות תוך יידויי אבנים, רימון עשן ומנורות צבע לעבר השוטרים, ואף גרמו לפציעתם של שמונה שוטרים, ולכן לא היה מנוס מהפעלת כוח כלפי המתפרעים".

"אנו מצרים על הניסיון הציני של אורית סטרוק לנצל את זווית הצילום כדי ליצור מצג שווא שלפיו משטרת ישראל פוגעת בסמלי הדת היהודית וככוחנית - בעת שבאירוע המדובר גילויי האלימות החמורים באו מצד המתפרעים וכאמור נעצרו תשעה חשודים אשר ימוצה עמם הדין", הוסיפו במשטרה.

בתוך כך צפוי ארגון זכויות האדם ביש"ע להגיש בימים הקרובים תלונות נוספות על האלימות החמורה שהופעלה אתמול כלפי תושבי הישוב בית אל ותלמידי הישיבה במקום.