שביתה בשירות הלאומי?

אם אתם בונים על בנות השרות שלכם, יתכן ואתם בבעיה. בשרות הלאומי מאיימים בשביתה

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 12/10/09 00:00 כד בתשרי התשע

שביתה בשירות הלאומי?

משרתת בשירות לאומי? נזקקים לעזרתה של בת שירות? הקומונרית שלכם באמצע פרויקט מיוחד? כנראה שתתקלו בבעיה, בעוד שבוע מהיום החליטו ראשי העמותות להשבית את מערך השירות הלאומי.

ראשי העמותות המפעילות את מערך השירות הלאומי הודיעו אתמול (א) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר המדע פרופ דניאל הרשקוביץ על הפסקת הפעילות של השירות הלאומי החל מ-21 באוקטובר. העמותות טוענות, כי הן אינן יכולות להמשיך את פעילותן בשל אי העברת תקציב להפעלת המתנדבים. לדבריהן, כבר כעת אלפי מתנדבים אינם מקבלים את דמי הכיס להם הם זכאים על פי החוק.

הסיבה להפסקת הפעילות הינה אי העברת תקציב של 45 מיליון ₪ למשרד החינוך, הנדרש למימון הפעילות וההוצאות השוטפות של למעלה מ- 3.000 מתנדבים.

במכתב שנשלח היום, ראשי העמותות בת עמי, האגודה, שלומית ועמינדב הדגישו כי מעולם לא עמד מפעל השרות הלאומי בפני מצב חמור כל כך, ונאלץ להילחם כדי לקבל את המינימום ההכרחי שיבטיח את המשך פעילותם של המתנדבים.

ראשי העמותות ציינו כי כבר עתה סובלים המתנדבים מהעיכוב בהעברת התקציב ובשל כך אינם מקבלים את דמי הכיס להם הם זכאים על פי החוק.

"הפסקת הפעילות תפגע באופן אנוש בכלל מערכת החינוך והרווחה ובמיוחד בתחום החינוך המיוחד שבו משרתים במסירות אין קץ אלפי מתנדבים של השירות הלאומי. בנוסף לפגיעה החברתית הקשה, יש בהפסקת הפעילות גם פגיעה ערכית במפעל לאומי הפועל למעלה מארבעים שנה המשלב בתוכו את כל מגזרי האוכלוסייה בישראל-דתיים, חילוניים וחרדים, ערבים ויהודים." כתבו במכתב.


ראשי העמותות מציינים כי במהלך כהונת הממשלה הקודמת, הם עמדו בפני מצוקה דומה כאשר הממשלה השתהתה בהעברת התקציב הנדרש להפעלת השירות הלאומי והעניין נפתר רק בהתערבותו האישית של ראש הממשלה דאז.


ראשי העמותות קוראים לראש הממשלה ולשר הרשקוביץ להתערב באופן אישי ומיידי בכדי למנוע את הפסקת הפעילות של מפעל השירות הלאומי אשר נמצא היום בסכנה, הם ציינו כי "אנו מאמינים כי אתם רואים חשיבות לאומית וחברתית והמשך קיום מפעל השירות הלאומי ולא תעמדו מן הצד ותאפשרו את הפסקת מפעל חיוני זה".